شناسهٔ خبر: 24472 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آمار پروازی آخرین ماه فصل بهار:

رشد۲۰ درصدی پروازها در‌فرودگاه بين‌المللی مهرآباد/ فرودگاه مشهد با میزبانی ۵ هزار و ۶۵۰ پرواز رتبه دوم/ فرودگاه امام در رتبه سوم

فرودگاه مهرآباد در خردادماه امسال ۳۴ هزار و ۸۱۵ فروند هواپیما در ۴۵ فرودگاه ایران نشست و برخاست داشتند که فرودگاه مهرآباد میزبان تعداد ۱۱ هزار و ۳۳۰ فروند آن بود. این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خردادماه امسال در ۴۵ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت ۳۴ هزار و ۸۱۵ فروند هواپیما نشست و برخاست کردند که به وسیله آن ۴ میلیون و ۱۳۰هزار و ۱۸۹ مسافر اعزام و پذیرش شدند و همچنین ۳۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۱۲۸ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

این آمار که از سوی گروه آمارهای هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تهیه شده است٬ از رشد ۱۵ درصد نشست و برخاست هواپیماها، رشد ۱۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۴ درصدی ارسال بار نسبت به مشابه سال گذشته در این ۴۵ فرودگاه خبر می‌دهد.

همچنین در این مدت فرودگاه مهرآباد با انجام ۱۱ هزار و ۳۳۰ پرواز، اعزام و پذیرش یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۹۶ مسافر و ارسال و پست ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۴۰۸ کیلوگرم بار موفق به کسب رتبه نخست در بین فرودگاه‌ها شد. این رتبه ناشی از رشد ۲۰ درصدی نشست و برخاست٬ رشد ۱۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و ۹ درصدی ارسال و پست بار نسبت به مدت مشابه بوده است.

بر اساس آمار، فرودگاه مشهد با میزبانی ۵ هزار و ۶۵۰ پرواز رتبه دوم در میان فرودگاه‌ها را به خود اختصاص داد. همچنین با این پروازها ۷۷۸ هزار و ۶۵۳ مسافر و ۶ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۹۶ کیلوگرم بار جابه‌جا شد.

در خردادماه امسال فرودگاه امام خمینی(ره) با اعزام و پذیرش ۵۸۱ هزار و ۸۶۴ مسافر از طریق ۴ هزار و ۱۸۲ پرواز توانست رتبه سوم را کسب کند. همچنین در این مدت ۱۱ میلیون و ۵۲ هزار و ۸۵۵ کیلوگرم بار به وسیله این فرودگاه ارسال و پست شد

نظر شما