شناسهٔ خبر: 24602 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیف نژاد خبرداد:

تقاضای برقراری پرواز سنندج-سلیمانیه/ نیاز به دو برابر شدن پروازهای تهران/ هواپیما کم داریم/تجهیز فرودگاه سنندج به تیغه برف‌روبی

فرودگاه سنندج ‌مدیر فرودگاه سنندج ضمن اعلام خبر تجهیز این فرودگاه به تیغه برف‌روبی، از کمبود ناوگان هوایی برای برقراری دوباره پرواز سنندج- سلیمانیه گلایه کرده است.

مدیر‌کل فرودگاه سنندج در‌گفت و‌گو با خبرنگار ‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: با وجود اینکه فرودگاه سنندج از لحاظ سیستم ناوبری، تجهیزات فرودگاهی، ترمینالی و هم چنین از لحاظ نیروی انسانی، فرودگاه آماده‌ای است با این حال از کمبود ناوگان رنج می‌برد.

محسن سیف نژاد با بیان اینکه کمبود ناوگان علیرغم وجود ظرفیت‌ کافی و تقاضای بالا، باعث کاهش پروازهای فرودگاه شده است، تصریح کرد: ما هر روز تنها یک پرواز به مقصد تهران داریم و تنها روزهای چهارشنبه دو پرواز صورت می‌گیرد. اما این پرواز متاسفانه در تایم نامناسب و نزدیکی‌های عصر انجام می‌گیرد که برای تهران رفتن یک شهرستانی کمی دیر است. این در حالی است که ظرفیت انجام سه پرواز در روز به مقصد تهران زا فرودگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: فرودگاه در بحث پروازهای خارجی هم مسیر سلیمانیه- عراق را طی دو سال تجربه کرده که پرواز خوبی بود، مسافران عمدتا عراقی بودند که برای انجام امور پزشکی خود به تهران مراجعه می‌کردند، اتفاقا ارزآوری خوبی هم برای کشور داشت، اما متاسفانه به دلیل کمبود ناوگان این پرواز کنسل شد.

سیف نژاد با اعلام اینکه از آن زمان تاکنون پیگیری های زیادی انجام داده ایم اما کمبود ناوگان بهانه ی اصلی رد تقاضای ما بوده است، تصریح کرد: درحال حاضر تقاضا برای این مسیر و هم چنین برای پرواز توریستی به مقصد سلیمانیه بالا است. این ظرفیت وجود دارد که هفته‌ای دو پرواز سنندج – سلیمانیه داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه شرکت‌های بومی اینجا برای پرواز چارتر‌ همین مسیر رغبت زیادی دارند اما علیرغم تلاش زیاد موفق نشدیم که اجازه عقد قرارداد را بگیریم، گفت: تمایل خود ما هم شرکت‌های داخلی است اما متاسفانه هواپیما ندارند که به ما بدهند.

مدیر کل فرودگاه سنندج ‌هم چنین از تجهیز فرودگاه سنندج به تیغه برف‌روبی خبر داد و گفت: يك عدد تيغه برفروبی پنج متری با هدف تسريع در انجام عمليات برفروبی این فرودگاه خريداری شده است. به این ترتیب فرودگاه سنندج در فصل زمستان آمادگی كامل براي انجام برفروبی سطوح پروازی را کسب می‌کند.

نظر شما