شناسهٔ خبر: 24612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اسفندیار کیانی بیگدلی خبر داد:

فرودگاه خرم آباد ظرفیت انجام پروازهای مکه و مدینه را دارد/ پرواز مستقیم به نجف از خرم‌آباد

فرودگاه خرم آباد مدیر فرودگاه خرم آباد با توضیح اینکه سالانه چیزی حدود دو هزار حاجی از استان عازم مکه می‌شوند، گفت: برقراری پرواز مستقیم از فرودگاه خرم آباد به عربستان مطالبه جدی مردم استان است.

مدیر فرودگاه خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: فرودگاه خرم آباد ظرفیت انجام پروازهای مکه و مدینه را دارد.

اسفندیار کیانی بیگدلی با بیان اینکه پتانسیل هایی در استان وجود دارد که زمینه را برای برقراری پروازهای خارجی فراهم می کند، گفت: بعد از گذشت هفتاد سال از عمر فرودگاه خرم آباد، امسال توانستیم پرواز نجف و بغداد را برقرار کنیم و در حال حاضر ماهی یک پرواز خارجی به مقصد نجف و بغداد داریم.

وی با توضیح اینکه در سنوات گذشته درخواست های زیادی برای انجام پروازهای خارجی انجام شده بود که هیچ یک منجر به صدور مجوز پروازی نشده بود، گفت: با اعلام موافقت با  پرواز نجف در فرودگاه‌های غرب کشور تنها فرودگاهی هستیم که این پرواز را داریم. این درحالی است که انجام این کار بیشتر با هدف آوردن پروازهای حج به فرودگاه بود.

کیانی دراین باره توضیح داد: میانگین مجموع نفرات اعزامی به حج عمره و تمتع در طول سال در استان در حدود دو هزار حاجی است که این رقم می‌طلبد مردم استان نه از فرودگاه مهرآباد تهران بلکه از خود استان عازم سفر معنوی شوند.

وی با اعلام اینکه این رقم در سال گذشته به هشت هزار نفر رسید، تصریح کرد: درست است که امسال سفر حج انجام نشد اما از مسوولان شرکت فرودگاهی می‌خواهیم این شرایط را آماده کنند که بتوانیم  از فرودگاه خرم آباد پرواز مستقیم به مکه و مدینه داشته باشیم.

نظر شما