شناسهٔ خبر: 24618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تعطیلات عیدفطر امسال صورت گرفت:

یک میلیون و ۵۹۶ هزار تردد در محورهای مواصلاتی همدان به ثبت رسید/ ۳۰ درصد ترددهای انجام شده تخلف داشتند

ترافیک در محور کرج - چالوس مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان از ثبت تردد بیش از یک میلیون و ۵۹۶ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان همدان در تعطیلات عیدفطر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان نصرت الله حیدری، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: در تعطیلات عید فطر امسال ، تردد یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۳۶ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان همدان به ثبت رسیده است.

وی افزود: ترددهای ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان همدان به ترتیب برای روزهای سه شنبه ۱۵ تیرماه ۳۵۰ هزارو ۹۹۲ تردد، چهارشنبه ۱۶ تیر ماه ۴۳۷ هزارو ۵۴۷ تردد، پنجشنبه ۱۷ تیر ماه ۳۷۵ هزارو ۸۷۰ تردد و جمعه ۱۸ تیر ماه ۴۳۱ هزارو ۹۲۷ تردد بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد در آزاد راه همدان-تهران با ثبت ۵۸ هزار و ۸۳۰ تردد در روز جمعه ۱۸ تیر ماه و کمترین تردد ثبت شده ۴۲ هزارو ۵۶۳ تردد در روز پنجشنبه ۱۷ تیر ماه بوده است.

حیدری با بیان اینکه در روزهای عادی به طور میانگین روزانه ۶۲۰ تردد در محور همدان- علیصدر به ثبت رسیده است، گفت: تردد ثبت شده در محور همدان- علیصدر در روز سه شنبه ۱۵ تیر ماه سه هزار و ۲۳۱ مورد، در روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه هشت هزار و ۱۱۲ مورد، در روز پنج شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴ هزار و ۳۲۸ مورد و در روز جمعه ۱۸ تیرماه ۹ هزار و ۲۷۴ مورد بوده است.

وی گفت: میزان افزایش متوسط تردد در این ایام, نسبت به روزهای عادی ۴۰ درصد و افزایش متوسط روزانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد ثبت و گزارش شده است.

وی افزود: تعداد وسایل نقلیه وارد شده به استان در این ۴ روز ۳۲۶ هزار و ۴۳۲ مورد و تعداد وسایل نقلیه خارج شده از استان ۳۰۰ هزار و ۵۷۸ دستگاه بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خاطر نشان کرد : تردد ناوگان سنگین عبوری نیز ۱۲۶ هزار و ۷۷۳ دستگاه بوده است که به طور میانگین سهم این وسایل از کل وسایل نقلیه عبوری در طی این ۴ روز ۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ترددهای انجام شده تخلف داشتند، افزود: از مجموع ترددهای انجام شده در این مدت ۱۲ درصد تخلف سرعت غیرمجاز و ۱۸ درصد تخلف رعایت نشدن فاصله طولی بود.

حيدری با اشاره به اينكه استان همدان مسير عبور بسياری از مسافران به ساير نقاط كشور است، بيان كرد: در مرکز مدیریت راه‌های استان علاوه بر اخذ آمار لحظه‌ای تردد، با استفاده از دوربین‌های نظارتی وضعیت ترافیک جاده‌ها و وضعيت فيزيكي محورها نيز بررسی و با هماهنگی پليس راه جریان ترافیک هدایت و کنترل می‌شود.

وی گفت: تمامی تلاش مجموعه حمل و نقل و دست اندركاران برای استفاده از تكنولوژی پيشرفته كنترل و نظارت برای افزايش ايمنی تردد درجاده‌ها و در نهايت آرامش مردم است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان عنوان کرد: زمان اوج ترافیک در این مدت از ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر و ۱۹ تا ۲۳ شب بوده است.

نظر شما