شناسهٔ خبر: 24696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر‌ فرودگاه قشم خبر داد:

مذاکره با هیات‌های اسپانیایی‌کانادایی و چینی برای ساخت هتل فرودگاهی/ پرواز قشم- مسقط مجوز گرفت/ تقاضا برای راه‌اندازی پرواز قشم-چین

فرودگاه قشم مدیر فرودگاه قشم از برقراری پرواز قشم-مسقط خبر داد و با اعلام اینکه در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی برای برقراری پرواز قشم- چین هستیم، گفت: تا سه ماه آینده به ظرفیت ترمینالی فرودگاه اضافه می‌شود.

مجتبی شمس نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: کار‌ ساخت و تکمیل ترمینال سه هزار و هفتصد متری فرودگاه قشم که از زمستان سال گذشته شروع شده بود به پیشرفت 60درصدی رسیده است. بر این اساس تا سه ماه آینده به ظرفیت ترمینالی فرودگاه اضافه می‌شود و این ترمینال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر فرودگاه قشم با اعلام اینکه در حال مذاکره با سرمایه‌گذار خارجی برای انعقاد چندین قرارداد توسعه‌ای دیگر هستیم، گفت: با هیات‌های کانادایی، اسپانیایی و چینی در چندین حوزه از قبیل تاسیس هتل فرودگاهی تا تجهیز و ساخت ترمینال مذاکره داشته‌ایم. اما هنوز قرارداد جدیدی منعقد نشده و به تفاهم نهایی نرسیده‌ایم.

شمس نژاد هم چنین درباره افزایش خطوط هوایی در فرودگاه، گفت: در مسیر هوایی قشم – چین تقاضای برقراری پرواز داریم که البته به دلیل کمبود ناوگان موفق به انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی نشدیم  و درحال رایزنی با شرکت‌های خارجی برای برقراری پرواز قشم به چین(شهر گوانجو) هستیم.

 وی توضیح داد: عمدتا بازاری‌هایی که در منطقه قشم هستند و همین طور اهالی بندرعباس معمولا برای رفتن به چین اول به تهران یا به دوبی می‌روند و از این دو مسیر برای رسیدن به چین استفاده می‌کنند. بر این اساس برقراری این خط پروازی به دلیل سهل الوصول بودن آن مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

شمس نژاد هم چنین از موافقت با دایر شدن پرواز قشم -مسقط خبر داد و گفت :به زودی این خط پروازی تاسیس می‌شود. این در حالی است که پرواز قشم- چین مدت زمان بیشتری را برای موافقت نهایی و انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی احتیاج دارد.

نظر شما