شناسهٔ خبر: 24703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمد رضا عبداللهیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پایان پروژه مسکن مهر خراسان رضوی تا نیمه اول سال ۹۶/ آغاز ۴۰ پروژه بازآفرینی با تخصیص ۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۵/ برخورد با هرگونه ساخت و ساز در اطراف حرم امام رضا(ع)

 اخوان عبداللهيان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: مشکلاتی که مسکن مهر استان ما دارد مانند بقیه استان‌ها است اما ما پیش‌بینی کرده‌ایم ۸۰ تا ۸۵ درصد پروژه‌های مسکن خراسان رضوی با فراهم شدن اعتبارات برای تهیه زیر ساخت‌ها، آماده بهره‌برداری تا آخر سال ۹۵ باشد. بقیه پروژه تا نیمه اول سال ۹۶ بهره‌برداری می‌شود.

محمد رضا عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر استان خراسان رضوی گفت: به این دلیل پروژه مسکن مهر تا نیمه اول سال ۹۶ به اتمام می‌رسد که بعضی از آن‌ها به دلیل بزرگ بودن ابعاد پروژه یا نبود متقاضی نیاز به کار بیشتری دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به باز آفرینی شهری و بافت‌های فرسوده گفت: با توجه به ردیفی که برای حاشیه‌نشینی شهر مشهد دیده شده امیدواریم شروع ۳۰ تا ۴۰ پروژه را در حاشیه شهر و با توجه به بودجه‌ای که بابت بافت‌های فرسوده به ما تخصیص داده شده، را امسال انجام دهیم.

وی تاکید کرد: لازمه انجام این پروژه‌ها تخصیص اعتبارات است که شکر خدا با پیگیری‌های مسولین اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

عبداللهیان افزود: از این ۴۰ پروزه گفته شده حدود ۱۱ مورد آن‌ها زیر ساختشان شروع شده که شامل انتخاب زمین می‌شود و امیدواریم فرآیند شکل‌گیری آنها سریع‌تر پیشرفت کند. 

وی درباره بلند مرتبه سازی‌ها در حاشیه حرم امام رضا(ع) گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اقداماتی را انجام دادیم که در نتیجه آن بسیاری از مشکلات رفع شد و با هرگونه ساخت و ساز در کنار حرم برخورد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه با کمک‌های شهرداری استانداری درحال کاهش بارگذاری هستیم و از همه مهمتر می‌خواهیم هویت بارگاه رضوی با اقدامات انجام شده حفظ شود.

نظر شما