شناسهٔ خبر: 24724 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی بندر شهید رجایی و بندر آنتورپ بلژیک

آنتورپ تفاهمنامه خواهرخواندگی بندر شهید رجایی و بندر آنتورپ بلژیک با هدف توسعه همکاری‌های بندری و آموزشی امضا شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، این تفاهمنامه را بعدازظهر امروز(دوشنبه) «ابراهیم ایدنی» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و «ادی برانیکس» مدیرعامل بندر آنتورپ بلژیک امضا کردند.

تبادل اطلاعات مورد نیاز بندری و دریایی، مبادله کارشناس برای تبادل تجارب و امکان مبادله کالا بین دو بندر به شکل مستقیم، از مزیت های این تفاهم نامه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: بندر آنتورپ یکی از مهمترین بنادر اروپاست که سالانه بیش از ۲۴۰ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر انجام می شود.

محمد سعیدنژاد افزود: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، درخواست های زیادی از طرف شرکت ها و بنادر مختلف جهان برای برقرار ارتباط مستقیم با بنادر ایران مطرح شد و امروز شاهد امضای این تفاهم نامه بین دو بندر بودیم.

به گزارش ايرنا «فرانسوا اودله» سفیر بلژیک در تهران نیز گفت: با توجه به سابقه مناسبات دو کشور، هرچند حجم مبادلات تجاری میان دو طرف در حد مطلوبی نیست اما دولت بلژیک برای توسعه مناسبات تجاری با ایران اهمیت زیادی قائل است.

وی گفت: با اجرای برجام، دو کشور درصددند فرصت های مناسبی برای توسعه همکاریهای تجاری به وجود آورند؛ بنابراین دو بندر شهید رجایی و آنتورپ می توانند زمینه مناسبی برای توسعه همکارهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور فراهم کنند.

ندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

همایش «روز بندر آنتورپ بلژیک» امروز با حضور مقام هایی از این کشور اروپایی و مسئولان شرکت های کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر برای تخلیه و بارگیری کانتینری) و ۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

نظر شما