شناسهٔ خبر: 24861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزش باد شدید ۴ پرواز در سیستان و بلوچستان را لغو کرد

فرودگاه زاهدان کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از لغو چهار پرواز در سیستان و بلوچستان به دلیل وزش باد شدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید بارانی گفت: روند ادامه طوفان در سیستان و بلوچستان به سبب وزش بادهای شدید و اختلالات جوی سبب لغو پرواز شرکت ماهان در مسیرهای تهران- زابل- ایرانشهر و برعکس و پرواز فوق العاده ایران ایر در مسیر تهران- زاهدان - مشهد و بر عکس شد.

وی گفت: همچنین پرواز امروز شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران- زاهدان- مشهد با تاخیر سه ساعته انجام می شود.

وی تصریح کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز گذشته در شمال استان آغاز شده دیروز نیز سبب لغو پرواز تهران- زاهدان- مشهد و برعکس شرکت هواپیمایی ایران ایر شد.

کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان به ایرنا گفت: همچنین روز گذشته پرواز تهران- زاهدان- تهران با چهار ساعت تاخیر انجام شد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به ۶۰ برابر حدمجاز و ۲۲ برابر حد بحرانی رساند.

علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به ۹ هزار و ۲۶۳ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی سرعت وزش باد در سیستان را در این مدت ۹۴ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: این وضعیت تا اوایل هفته آینده در منطقه تداوم دارد به طوری که سرعت وزش باد به حدود ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.

بادهای موسمی ۱۲۰ روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است./

نظر شما