شناسهٔ خبر: 2488 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دهقان خبر داد:

صدور مجوز ۲۵۷ پرواز فوق العاده به نجف و بغداد/ نظارت مستمر بر فروش بلیت عتبات/ لغو مکرر پروازهای اهواز صحت ندارد

مرتضی دهقان مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن تکذیب لغو مکرر پروازهای فرودگاه اهواز، از صدور مجوز پروازهای فوق العاده به عتبات با هدف جلوگیری از افزایش قیمت بلیت خبر داد.

مرتضی دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تذکر یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر «لغو مکرر پرواز‌ها به مقصد اهواز و همچنین تاخیرهای پروازی این فرودگاه» اظهار کرد: لغو مکرر پرواز‌ها صحت ندارد، به دلیل اینکه روزانه تعداد زیادی پرواز به اهواز در حال انجام است و علاوه بر پروازهای مطابق برنامه‌ در زمان افزایش مسافر پروازهای فوق العاده نیز پیش بینی می‌شود.

وی درباره تاخیر پروازهای فرودگاه اهواز نیز گفت: تاخیرهای پروازی به دلیل شرایط آب و هوایی، نقص فنی هواپیما و تحریم صنعت هواپیمایی رخ می‌دهند اما با توجه به اینکه ایمنی نسبت به پرواز به موقع از اولویت بالاتری برخوردار است در صورتی که هواپیمایی با نقص فنی مواجه شود باید بعد از تعمیر هواپیما پرواز انجام شود؛ ضمن اینکه اگر پرواز خاصی لغو یا تاخیر داشته باید به صورت موردی اعلام شود تا موضوع را پیگری کنیم.

مجوز پروازهای فوق‌العاده به عتبات برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت

مدیر اداره کل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی همچنین از تمهیدات سازمان هواپیمایی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت بلیت پروازهای عتبات و حفظ تعادل بازار خبر داد و گفت: در راستای افزایش تقاضا برای سفر هوایی به عتبات در ایام اربعین حسینی تاکنون مجوز ۲۵۷ پرواز به صورت فوق العاده به مقاصد نجف و بغداد صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ بلیت در مسیرهای خارجی تابع مقررات نرخ گذاری داخلی نیست اما تذکر لازم به شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر نظارت بر سیستم فروش داده شده است.

مدیر اداره کل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در همین راستا به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی شرکت‌های هواپیمایی، ضمن نظارت مستمر بر شبکه فروش بلیت و منع فروش پروازها به صورت چارتری، طی بخشنامه‌ای این شرکت‌ها ملزم به درج لیست نرخ پروازهای مذکور بر روی سایت شرکت خود شده‌اند. 

دهقان با بیان اینکه علاوه بر شرکت‌های داخلی برخی شرکت‌های خارجی نیز برای جابه‌جایی زائران فعال خواهند بود افزود: در صورت تامین ناوگان و درخواست شرکت‌های هواپیمایی، مجوزهای بیشتر نیز صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۲ آذر) در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار افزایش نظارت بر سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت پروازهای عتبات شد./

نظر شما