شناسهٔ خبر: 24914 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تعلیق تردد بار و مسافر زمینی به ترکیه از چهار صبح امروز

مرز بازرگان مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از تعلیق تردد بار و مسافر از طریق مرزهای زمینی از مرزهای بازرگان، سرو و رازی به کشور ترکیه از چهار صبح امروز خبر داد.

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لغو تردد جاده‌ای بار و مسافر در مرزهای مشترک با ترکیه از چهار صبح امروز خبر داد و گفت: علت لغو ترددها به دلیل عدم حضور کارمندان و کارکنان کشور همسایه برای رسیدگی به امور تردد مرزی است.

وی افزود: آخرین تردد میان دو کشور از مرز بازرگان در ساعت چهار صبح امروز ۲۶ تیرماه رخ داد که بر اساس آن عده‌ای از هموطنان به داخل مرزهای کشور وارد شدند و پس از آن کارمندان و کارکنان ترک در آن سوی مرز محل کار خود را ترک کردند. در حال حاضر هیچگونه ترددی از سه مرز بازرگان، سرو و خسروی در آذربایجان غربی صورت نمی‌گیرد.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی تا کنون هیچگونه دستوری مبنی بر لغو تردد یا بستن مرز از جانب دولت به ما ابلاغ نشده است و برای از سرگیری تردد منتظر تلطیف اوضاع داخلی ترکیه هستیم.

علی اکبری خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین ۸۵۰ دستگاه کامیون از مرز مشترک دو کشور و ۳۶۰ هزار مسافر در سه ماه ابتدای سال جاری از مرز بازرگان تردد داشتند.

نظر شما