شناسهٔ خبر: 24915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

شرایط تاسیس شرکت‌های حمل و نقل مسافربری اعلام شد

پایانه بیهقی معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، از شرایط و ضوابط جدید تاسیس شرکت‌های حمل و نقل مسافربری در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: متقاضیان تأسیس شرکت‌های حمل و نقل مسافربری باید با مراجعه به اداره کل حمل و نقل استان در خواست خود را به صورت کتبی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تأسیس شعبه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری برای شرکت‌های دارای پروانه فعالیت بلامانع است، افزود: تأسیس شرکت باید به صورت کتبی به اداره کل ارائه شود و این در حالیست که موسسات مسافربری نمی‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.

وی گفت: افرادی که به عنوان مدیرعامل، مدیر شعبه، عضو هیات مدیره شرکت‌ها و یا مدیر موسسات برون شهری مسافر سابقه کار داشته باشند ضرورتی برای انطباق مدرک تحصیلی آنان وجود ندارد و به شرط داشتن حداقل ۳ سال سابقه در سمت‌های مذکور می‌توانند به عنوان مدیرعامل یا مدیرشعبه شرکت‌های دیگر انتخاب شوند.

پناهنده در خصوص تأسیس شرکت‌های مسافربری در روستاها نیز گفت: شرکت باید دارای پایانه اختصاصی، غرفه یا سکو در پایانه‌های شهر یا ایستگاه‌های مسیر روستائی جهت سوار و پیاده کردن مسافر داشته باشد.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان عنوان کرد: مدیرعامل و مدیر شعبه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری باید تصدی مدیرعاملی یا عضویت در هیات مدیره خود را از طریق روزنامه رسمی ارائه دهد.

وی افزود: همچنین افرادی که در هیات مدیره تشکل‌های صنفی حمل و نقل بین شهری سوابق دارند باید معرفی نامه از سوی تشکل صنفی مربوطه ارائه دهند. 

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ابراز داشت: ثبت شرکت هیچ گونه تعهدی را مبنی بر صدور پروانه فعالیت برای سازمان ایجاد نخواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما