شناسهٔ خبر: 24944 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

برقراری تردد موقت بار و مسافر از پایانه‌های مرزی جاده‌ای همجوار با کشور ترکیه

اطلاعیه طبق اطلاعیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تردد موقت مسافران از پایانه‌های مرزی بازرگان، سرو و رازی با کشور ترکیه در استان آذربایجان غربی برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طبق اطلاعیه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌ای، بعد از توقف تردد از گذرگاه‌های زمینی آذربایجان غربی در جوار کشور ترکیه در پی حوادث و رخدادهای شب گذشته اين كشور رخ داد، پیگیری‌ها و رایزنی‌ها برای از سرگیری تردد بویژه برای بازگشت مسافران به کشورهای مبدأ انجام شد و از ساعاتی پیش تردد مسافران در این مبادی ورودی و خروجی آغاز شد.

از ساعتي قبل تردد مسافران از پایانه مرزی بازرگان و از ساعت ۱۲ ظهر نیز تردد مسافران از پایانه مرزی رازی آغاز و از طرف جمهوري اسلامي ایران امکان ترخیص مسافران ترکیه‌ای و پذیرش مسافران ایرانی و از سمت کشور ترکیه نیز ترخیص مسافران ایرانی و پذیرش مسافران ترکیه ای فراهم شده است.

در پایانه مرزی سرو نیز تردد مسافران با این شرایط به صورت پیاده كماكان برقرار است و در حال حاضر  روند ترددها به این منوال ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، عبدالحسین علی اکبری مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لغو تردد جاده‌ای بار و مسافر در مرزهای مشترک با ترکیه از چهار صبح امروز خبر داد و گفت: علت لغو ترددها به دلیل عدم حضور کارمندان و کارکنان کشور همسایه برای رسیدگی به امور تردد مرزی است و آخرین تردد میان دو کشور از مرز بازرگان در ساعت چهار صبح امروز رخ داد که پس از آن کارمندان و کارکنان ترک در آن سوی مرز محل کار خود را ترک کردند و از آن زمان به بعد هیچگونه ترددی از سه مرز بازرگان، سرو و خسروی صورت نگرفته است.

نظر شما