شناسهٔ خبر: 24991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

عملیات افزایش ضریب ایمنی راه‌های مازندران با شتاب در حال اجراست

دور برگردان مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای عملیات گسترده ایمن‌سازی در سطح محورهای استان خبر داد و گفت: به منظور حجم بالای تردد مسافرین به مازندران، عملیات ایمن‌سازی محورهای این استان با شتابی مضاعف در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، حیدر نوروزی با بیان این مطلب گفت: این اداره کل تمام توان خود را بکار گرفته تا مسافرین در کمال آرامش و امنیت در سطح جاده‌های این استان تردد کنند  

وی ضمن تأكید بر استفاده بهینه از امكانات و داشته‌های موجود در ادارات تابعه افزود: باید با توان مدیریتی بالا وتدبیر و درایت از تمامی ابزارها و تجهیزات موجود بهره جست و برای ایمن‌سازی و حفظ محورهای تحت پوشش تلاش شبانه روزی نماییم.

نوروزی بیان کرد: از این با برنامه صورت گرفته اقدامات در خور توجهی در مقوله ایمن‌سازی محورهای استان در طی دو سال گذشته دست اجرا بوده که از جمله آنها اجرای عملیات روكش آسفالت در تمامی محورهای شریانی و اصلی استان و همچنین نصب بیش از ۱۴۵ كیلومتر نیوجرسی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با اجرای دو عملیات مذكور آمار تصادفات رخ به رخ در سطح جاده‌ها به شدت كاهش داشته كه این مهم ما را در راه رسیدن به اهداف والای این مجموعه كه همانا ارتقاء ایمنی و كم نمودن آمار تصادفات است، دلگرم می‌كند. 

مدیركل راه و شهرسازی استان حفظ و حراست از راه‌ها را از مهمترین وظایف این اداره كل برشمرد و افزود: امروزه به منظور كاهش تعداد و شدت تصادفات و بالطبع كاهش خسارت‌های وارده، طرح حذف نقاط پرحادثه به عنوان بخشی از سیستم مدیریت ایمنی اجرا می‌شود، از این رو در طی دو سال اخیر بیش از ۱۶۰ نقطه از نقاط پرحادثه استان، آشكارسازی و ایمن‌سازی گشت.

نوروزی تصریح کرد: پاکسازی و زیباسازی سراسری حریم راه‌های تحت پوشش به طور مدون و مستمر، نصب انواع تابلوهای اخباری، اطلاعاتی و انتظامی (بیش از ۱۰۰ هزار عدد)، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها (بیش از ۳۰۰ كیلومتر)، اجرای خط کشی (۷۷۰۰ كیلومتر)، احداث دوربرگردان (بیش از ۱۲ مورد) و ... از جمله اقدامات ایمن‌سازی بوده كه در دو سال اخیر به اجرا در آمده است.

گفتنی است مازندران ۱۰۳۱۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد.

نظر شما