شناسهٔ خبر: 24994 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

پروازهای برنامه‌ای ایران و ترکیه از سر گرفته شد/ انتقال مسافران به ميهن با ۱۶ پرواز از ترکیه

فرودگاه امام خمینی(ره) عضو هیات مدیره و معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داده است که تا این لحظه مسافران در قالب ۱۶ پرواز به کشور بازگشته‌‌اند. همزمان سازمان هواپیمایی کشوری هم اعلام کرده است که ‌پروازهای برنامه‌ای ایران و ترکیه نیز از سرگرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کوروش فتاحی‌ عضو هیات مدیره و معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفته است: پس از اتفاقات اخیر کودتا در کشور ترکیه، پروازهای ایران به فرودگاه‌های ترکیه لغو شد و پس از آن بود که طبق الزام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همه پروازهای توریستی به ترکیه تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام شد.

‌وی ادامه داد: در این راستا، برنامه‌ریزی شد برای بازگشت مسافران مانده در فرودگاه‌های ترکیه، مجوزهای انجام پروازهای بدون مسافر از ایران صادر شود، تا ایرلاین‌ها مشتریان طرف قرارداد خود را در فرودگاه ترکیه به ایران برگردانند.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) توضیح داده است از ظهر روز گذشته تا امروز ۱۹ پرواز خالی به ترکیه انجام شد که تا این لحظه ۱۶ پرواز به ایران برگشته‌اند و مسافران را از ترکیه خارج کردند.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وی با بیان اینکه این پروازها همچنان ادامه دارد گفته است:تا زمانی که مطمئن شویم هیچ ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه نمانده است، این پروازها انجام می‌شود.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: صدور مجوز پروازهای خالی برای ایرلاین ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی مشتری‌های خود را جابه‌جا می‌کنند.

فتاحی درباره سرنوشت مسافرانی که قرار بود، در قالب ترانزیت از ایران به ترکیه منتقل شوند، گفته است: در این حوزه، حدود ۲۵ نفر مسافر داشتیم که طبق برنامه‌ریزی مشخص به ترکیه اعزام شدند.

بنابراین گزارش مسافران می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضع پروازها به ترکیه با شرکت‌های هواپیمایی خود و یا با شماره تلفن فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ۰۹۶۳۳ ‌تماس بگیرند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هم چنین مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: پروازهای برنامه‌ای ایران و ترکیه از سرگرفته شد.

رضا جعفرزاده با اعلام این خبرگفته است: پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌ای هواپیمایی ترکیه‌ای از امروز از سرگرفته شد.

وی توضیح داده است: از آنجا که به علت وقوع کودتای نافرجام در ترکیه از ساعت ۲۳:۳۰ مورخ روز جمعه ۲۵/۴/۹۵ با بسته شدن فرودگا‌ه های این کشور متوقف شده بود، از امروز با توجه به فراهم شدن انجام پروازها، شرکت های هواپیمایی داخلی و ترکیه‌ای می توانند نسبت به انجام پروازهای برنامه ای خود به این کشور اقدام کنند.

جعفرزاده ضمن توصیه به روابط عمومی‌های شرکت‌های هواپیمایی نسبت به اطلاع رسانی به مسافران خود، از مسافران پروازها نیز خواست اطلاعات بیشتر در مورد زمان پرواز ها و زمان مراجعه به فرودگاهها را از ایرلاین های مربوطه پیگیری کنند.

نظر شما