شناسهٔ خبر: 25032 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ریئس مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد؛

کاهش هزینه‌های ساخت و ساز با سازه‌های پیش‌ساخته

مهندسی ساختمان رئیس مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه ،‌مسکن و شهر سازی استفاده از سازه‌های پیش ساخته بتنی را با دو مزیت کاهش هزینه و افزایش کیفیت تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشاد فرحبد رئیس مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت : یکی از بحث های مطرح در مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در بخش تولید، ‌سازه و ساخت استفاده از محصولات پیش سازی در کارخانه است که مطالعات زیادی بر روی کیفیت سازه های فولادی در کشور انجام شده تا بخش عمده ای از تولید در کارخانه ها به صورت پیش ساخته صورت گیرد ماننداستفاده از اتصالات پیچ و مهره ای، استفاده از اجزای اتصال که در کارخانه ها ساخته می شود که پیش از این هزینه بر و زمان بر بود.

وی افزود : با استفاده از تولیدات پیش ساخته، کیفیت در بخش ساخت و ساز ارتقاء می‌یابد.

فرحبد ادامه داد : در مقررات ملی ساختمان ضوابط و مراحلی استانداردها مطرح شده است و روش اجرا هیچ مغایرتی با مبنای طراحی ندارد و مبحث نهم و دهم مقررات ملی ساختمان از هر طرحی که باعث افزایش کیفیت می شود استقبال می‌کند.

وی به صدا و سیما گفت : دولت و سایر ارگانها از سازندگان و تولید کنندگانی که از فناوری نوین، ‌ اتصالات پیچ و مهره و روشهای پیش ساخته بهره می گیرد، حمایت می کند که در این زمینه باید با ارائه تسهیلات برای تشویق سازندگان به استفاده از این روش اقدام کند.

فرحبد درباره قیمت تمام شده این نوع ساخت گفت : ساخت و ساز در فضای سرپوشیده هزینه کمتری دارد.

وی ادامه داد: باید افراد ماهر که توانایی نصب این تولیدات را دارند در محل حضور پیدا کنند تا ضریب خطا و هزینه کاهش و سرعت کار افزایش یابد./

نظر شما