شناسهٔ خبر: 25039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولین جلسه خوشه خدمت حمل و نقل و شهرسازی در اداره کل راه و ترابری استان سمنان

جلسه اولین جلسه خوشه خدمت حمل و نقل و شهرسازی با حضور نمایندگان زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان در اداره کل راه و ترابری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و ترابری استان سمنان، طالبی ضمن اعلام این خبر گفت: در ابتدای جلسه مهندس دهقان كارشناس تحلیل‌گر سیستم اداره كل راه و ترابری، در راستای اجرایی سازی و تحقق دولت الکترونیک و بنا به ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک اداره کل راه و ترابری به عنوان دستگاه متولی استان در کارگروه حمل و نقل و شهرسازی اقدام به تشکیل خوشه خدمت حمل و نقل و شهرسازی کرد.

در ادامه خانم طالبی در خصوص تکالیفی که در ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک (مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات) برای دستگاه‌های اجرایی عنوان شده مطالبی را عنوان کرد، وی گفت: طبق ماده ۵ این ضوابط تشکیل کارگروه توسعه دولت الکترونیک در دستگاه باید انجام شده و چنانچه تاکنون تشکیل نشده باید این امر صورت پذیرد.

مسئول كارگروه خوشه خدمت استان در خصوص ماده ۹ ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیک و اینکه کلیه دستگاه‌ها موظفند شناسنامه خدمات خود را تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال نمایند خانم طالبی،‌ آقایان موسوی، مصطفوی، عرفانی و امیر عبداللهیان در خصوص عملکرد دستگاه‌های خود مطالبی را عنوان کردند.

در ادامه آقای نادعلی در خصوص اهداف آئین نامه توسعه دولت الکترونیک و راهکارهای اجرایی آن و نیز آقای طباطبایی در خصوص بندهای ۱۰، ۱۱، ۱۲ ،۱۵،۱۶،۱۷،۱۸،۲۴،۲۵ سیاست‌های كلی نظام اداری و ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین مواد ۳۶، ۳۷، ۳۸ و ۴۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و ارائه طرح‌ها و پروژه‌های فناوری اطلاعات مطالبی را عنوان کردند. 

در پایان نیز فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کاهش مراحل فرآیندهای اداری و کاهش زمان پاسخگویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شایان ذكر است اولین جلسه با حضورنمایندگان ادارات کل راه آهن شمالشرق،‌ هواشناسی،‌ حمل و نقل و پایانه‌ها و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، فرودگاه سمنان و شهرداری‌های دامغان،‌ میامی،‌ شهمیرزاد در محل سالن جلسات اداره كل راه و ترابری استان سمنان برگزار شد.

نظر شما