شناسهٔ خبر: 25042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

انتخاب اولیه تهران به عنوان پایتخت بی‌نظیر بود

محمد نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در مصاحبه با نشریه راه ابریشم به بیان عملیات مهم درباره فضاهای شهری، معماری و ترافیک استان تهران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی تهران، محمدنادر محمدزاده با اشاره به قرار گرفتن تهران در پناهگاه تقریبی البرز و زاگرس و موقعیت خاص این شهر در اوایل شکل‌گیری از به هم پیوستن صدها قصبه و ده و آبادی گفت: انتخاب تهران به عنوان پایتخت انتخاب عالی و بی‌نظیری بود اما با شروع توسعه، عدم توجه به بوم و جغرافیای تهران، عدم توجه به بستر رودخانه‌ها، بی‌سلیقگی و کج سلیقگی در دادن مجوزهای بدون مطالعه برای ساخت و سازهای انبوه، در حال حاضر در پایان کریدورهای تهران و یا مسائل مربوط به ساخت و سازهای بی‌رویه دچار مشکل شده‌ایم.

محمدزاده در ادامه با اشاره به این موضوع که ارائه یک بسته کامل، همه جانبه و قانونی توسط وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از تک نگری و جزیی اندیشی ضروری به نظر می‌رسد، گفت: از مهمترین اتفاقاتی که می‌بایست با سرعت پیگیری و اجرایی شود راه افتادن سیستم حمل و نقل ریلی در پایان کریدرهای شمال و جنوب و شرق و غرب استان است.

محمدزاده با تحلیل سفرهای پرحجم به تهران گفت: ۲۰ درصد جمعیت کشور در پهنه استان‌های تهران و البرز زندگی می‌کنند، از طرفی میل به سفر بدلیل خدمات، اشتغال و عدم همگن بودن مجموعه شهری نیازمند تحلیل‌های مجدد برای رسیدن به ساز و کار یک نظام یا شبکه حمل و نقلی منسجم است، بسیاری از شهرهای پرجمعیت از شهر تهران در جهان هست که مشکلات تهران را ندارند و شایسته است در این زمینه با تفکر و تامل مجدد وارد شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با ابراز امیدواری از سرعت خوب و پیشرفت کمربندی سوم تهران و حل مشکل ترافیک بیرون تهران از اتفاقات خوب دیگری مثل کمربندی غربی دماوند، تقاطع غیرهمسطح قدس و... گفت: امیدوارم این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد و شهروندان بتوانند از مزیت این پروژه‌ها بهره لازم را ببرند.

از دیگر موارد مطروحه در مصاحبه مجله راه ابریشم با مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مباحث مربوط به منشور اجتماعی و حقوق شهروندی، مهاجرت و اسکان در تهران، سکونت‌گاه‌های حاشیه‌ای و شهرهای اقماری، بافت‌های قدیمی و تاریخی تهران، مشکلات ایجاد شده توسط مال‌ها و ساخت مجتمع‌های تجاری بزرگ در تغییر فرهنگ شهرنشینی و ... بود که در نشریه شماره آتی راه ابریشم به صورت مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

نظر شما