شناسهٔ خبر: 25103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت

افتتاح بیش از چهار هزار واحد مسکن مهر در استان فارس/ تحویل مسکن مهر به متقاضیان پایان کار نیست

مسکن مهر همزمان با سفر یک روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزیران و معاونان وزارتخانه ها به استان فارس، چهار هزار و ۳۷۱ واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، در آیینی که سه‌شنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در لپویی شیراز برگزار شد، شماری واحد مسکونی به نمایندگی از هفت شهر دیگر این استان شامل کازرون، فسا، نی‌ریز، داراب، ارسنجان، پاسارگاد و قیر و کارزین افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: از این تعداد مسکن چهارهزار واحد در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و ۳۷۱ واحد نیز در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

خداداد مقبلی افزود: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات دولتی توسط بانک مسکن به متقاضیان این واحدها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۱۲ هزار و ۲۴۷ واحد مسکونی تحت عنوان مسکن مهر در این استان در دست اجرا است تصریح کرد : ۵۴ هزار و ۴۶۳ واحد آن مربوط به راه و شهرسازی استان فارس، ۶ هزار و ۹۸۸ واحد مربوط به راه و شهرسازی لارستان، ۲۶ هزار و ۸۶۳ واحد مربوط به شهر جدید صدرا و بقیه نیز برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

معاون عمرانی استانداری فارس در این مراسم گفت‌: تکمیل و تحویل مسکن مهر به متقاضیان پایان کار نیست زیرا در قالب مسکن مهر جمعیت قابل توجهی از مردم در یک مکان مستقر می شوند و لذا باید برای رفع نیازهای متنوع وعمومی این جمعیت برنامه‌ریزی شود.

خلیل رضائیان افزود: به عنوان مثال با افتتاح طرح‌های مسکن مهر لپویی جمعیت ۹هزار نفری این شهر به حدود ۲۲ هزار نفر می‌رسد که باید متناسب با نیازهای درمانی ، آموزشی و دیگر موارد ساکنان برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

معاون اول رییس جمهوری همراه تنی چند از وزیران و معاونان وزارتخانه‌ها و مسئولان سازمانها امروز سه شنبه به منظور افتتاح چندین طرح عمرانی و برگزاری نشست هایی در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و راهکارهای رفع مشکل بحران آب به استان فارس سفر کردند.

نظر شما