شناسهٔ خبر: 25150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران:

صیانت از حریم راه‌ها به منظور حفظ این سرمایه ملی ضروری است

راهداری مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی مازندران، صیانت از حریم راه‌ها را به منظور توسعه آتی راه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، عباسعلی نجفی مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران ضمن اشاره به این مطلب افزود: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیكی شهرها و روستاهای این استان به هم و به لحاظ تقاضای بی‌شمار جهت تفكیك اراضی و بازده بودن كلیه كاربرها در حاشیه راه‌ها، اراضی مجاور حریم راه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است كه این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراكز ذیربط بصورت غیرمجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیك و تولید خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته كه این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

وی تصریح كرد: از آنجا كه حفظ و نگهداری از راه‌های موجود یكی از وظایف ذاتی و اصلی راه و شهرسازی بوده، لذا این اداره كل با تمام توان و بكارگیری امكانات و تجهزات خود با توجه به كمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیرگام‌های ارزنده‌ای در جهت ایمن‌سازی و روان‌سازی ترافیك بردارد.

نجفی در ادامه به برنامه‌های اجرایی مستمر این اداره كل در خصوص عملیات راهداری اشاره کرد و گفت: پاكسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، منظرآرایی و زیباسازی مبلمان جاده‌ای، شانه‌سازی، لكه‌گیری رویه راه، تخلیه قنوها، برم‌ها، بارمرده گالری‌ها و سردهانه تونل‌ها، حذف اختلاف سطح، ریزش‌برداری و ساماندهی حریم و ... از جمله عملیات و برنامه‌های اصلی عملیات راهداری بوده كه به طور مستمر در حال اجرا است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران در خاتمه اجرای عملیات راهداری را در این بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: امیدواریم با تلاش و كوشش مضاعف راهداران و رعایت كلیه قوانین و مقررات توسط كاربران جاده‌ای، محورهای ایمن و روان در سطح محورهای ارتباطی این استان ولایت مدار داشته باشیم. 

نظر شما