شناسهٔ خبر: 25177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزارت راه و شهرسازی:

تکمیل جاده چرام به باباکلان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد/ بهره برداری از نصف مسیر تا پایان امسال

بازدید معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تکمیل جاده چرام به باباکلان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه جاده باباکلان -چرام در حوزه گچساران با اشاره به سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در مرداد امسال افزود: تامین اعتبار این پروژه از برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به این استان است.

وی میزان اعتبار این طرح در سال ۹۵ را ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

امیری اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت جاده ۶۵ کیلومتری چرام به باباکلان در سال ۹۴ شروع شده و روند عملیات اجرایی آن رضایت بخش است.

معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: پنج کیلومتر از این طرح اجرا و چهار کیلومتر دیگر آن نیز آماده بهره‌برداری است. 

امیری بیان کرد: در صورت تامین اعتبار ۳۰ کیلومتر از این طرح تا پایان سال ۹۵ بهره برداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اهمیت تکمیل این طرح در خروج تعداد زیادی از روستاها از بن‌بست و کوتاه شدن مسیر جاده کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های مرکزی افزود: شتاب بخشی این طرح مهم در اولویت برنامه‌های دولت است.

جاده گچساران به چرم در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. چهار هزار و ۷۶۴ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۱۴۱ کیلومتر راه اصلی، ۵۰۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۳ کیلومتر بزرگراه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ای کوهستانی در جنوب غرب ایران واقع شده است.

نظر شما