شناسهٔ خبر: 25180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقای ايمنی راه‌ها در اولويت نخست برنامه‌های امسال مراوه‌تپه در استان گلستان است

احداث جاده رئيس اداره راه و شهرسازی شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به اينكه ارتقای ايمنی راه‌ها در اولويت نخست اين اداره در سال جاری قرار دارد از حذف نقاط پر حادثه، حفظ وصیانت از حریم راه‌ها و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز وکشت و زرع در سطح راه‌های شهرستان به عنوان مواردی نام برد كه در جهت ایمن‌سازی و نگهداری از راه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، امان محمد باشقره در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره‌كل اظهاركرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد و كاهش تصادفات جاده‌ای، در سه ماهه نخست سال ۹۵ در كیلومتر ۲۰ محور اصلی مراوه‌تپه به كلاله (گردنه چناران ) با استفاده از ماشین‌آلات سنگین راهداری، تعریض پیچ‌ها و شانه‌سازی جاده بطول حدود ۱ كیلومتر انجام شده است.

به گفته وی، همچنین كوهبری سنگی گردنه و اصلاح مسیر بطول حدود ۸۰۰ متر به حجم عملیات سنگی حدود چهار هزار مترمكعب با اعتبار۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نگهداری راه های روستایی در كیلومتر ۲۸ محور روستایی مراوه‌تپه به قازانقایه (قبل از پل آهنی قازانقایه ) از دیگر اقداماتی است كه با حمایت‌های بخشدار بخش مركزی و همكاری و مساعدت امام جمعه و دهیاری و اهالی روستاهای دهستان پالیزان به انجام رسیده است.

باشقره ادامه داد: عملیات خط کشی بطول  ۳۰ کیلومتر و مرمت و بهسازی خرابی های سیل تیرماه ۹۵ هم از اقدامات انجام شده دیگر درمحور فوق می باشد.

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مراوه‌تپه تصریح كرد: حذف و اصلاح ۲ نقطه پر تصادف دیگر در محور اصلی مراوه‌تپه به اینچه برون (در كیلومتر۱۶ در پیچ ساری قمیش و خوجه گلدی و دركیلومتر ۲۴ پیچ سنگی همت آباد) با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال ( از محل اعتبارات نگهداری راه ها ) از دیگر اقدامات دردست اجرای این اداره است كه تا پایان نیمه اول  امسال اجرایی و به اتمام خواهد رسید.

 شهرستان مراوه تپه با ۶۰ هزار نفرجمعیت درمنتهی الیه شرق استان گلستان قراردارد و حدود ۵۶۰ كیلومتر از راه های این استان را تحت پوشش استحفاظی خود دارد كه بیش از ۴۸۰ كیلومتر آن راه روستایی است./

نظر شما