شناسهٔ خبر: 25185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه بازآفرینی شهری پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان ابرکوه در یزد

جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهرستان ابرکوه در استان یزد تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان یزد، ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان ابرکوه استان یزد، امروز ۳۰ تیرماه برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان ضمن بیان نکاتی در خصوص نحوه همکاری مشترک سازمان ها و دستگاههای عضو ستاد به تشریح پتانسیل ها و ظرفیت‌های قابل بهره برداری شهرستان در راستای اهداف سند ملی بازآفرینی پرداختند.

رییس اداره عمران و بهسازی شهری نیز، ضمن تشریح اقدامات و برنامه های پیش بینی شده در قالب پیشنهادات ستاد استان، به بازخوانی برخی از نکات سند ملی بازآفرینی پرداخته و  ضمن ارائه مطالبی در خصوص تفاهم‌نامه های مشترک میان شهرداری و راه و شهرسازی استان و اقدامات اجرایی صورت گرفته در قالب برنامه های احیا و بهسازی محلات هدف در استان، خواستار مشارکت بیشتر دستگاه های عضو ستاد شهرستان شد.

وی همچنین گزارشی از تسهیلات داده شده و ظرفیت باقیمانده در زمینه نوسازی بافت فرسوده و محلات هدف در جلسه ارائه و خواستار اطلاع رسانی بیشتر دستگاهها بویژه  شهرداری و اداره راه و شهرسازی شهرستان در این زمینه شد.

در ادامه جلسه، مهندس حاتمی، شهردار ابرکوه و  مهندس اسدی، معاون شهردار، گزارشی مبسوط از اقدامات شهرداری در بافتهای هدف را ارائه و ضمن درخواست همکاری از ارگانهای عضو ستاد، در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر، بحث مساله یابی در محلات هدف و لزوم پیشنهاد پروژه های طراحی شهری و مرمت و بهسازی گذرهای تاریخی را بیان کردند.

در پايان، لزوم ارائه برنامه ها و پیشنهادات دستگاه های عضو ستاد شهرستان جهت تدوین سند بازافرینی شهرستان به تصویب رسید./

نظر شما