شناسهٔ خبر: 25237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تشریح کرد:

اقدامات در خصوص تصویب و ابلاغ طرح‌های توسعه و عمران شهری در سه ماهه اول سال ۹۵

ابراهیم مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان از ابلاغ طرح توسعه و عمران شهری شهر نوده خاندوز توسط دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری، افزود: هم اكنون اسناد و مدارك نهایی طرح جامع كردكوی كه در فروردین ماه امسال به تصویب شورایعالی رسیده بود جهت ابلاغ به استان به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

وی همچنین از ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهر نوده خاندوز به استاندار محترم گلستان كه موفق به اخذ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در اواخر سال گذشته شده بود، بعنوان اقدام دیگر در حوزه طرح‌های کالبدی مدیریت شهرسازی و معماری این اداره كل در سال جاری نام برد.

مبارك قدم اضافه كرد: برای تهیه طرح جامع كردكوی مبلغ چهار صدوبیست میلیون ریال و برای طرح جامع تفصیلی شهر نوده خاندوز بیش از ۳۷۶ میلیون و ۶۰۲ هزار ریال از محل منابع ملی و ابلاغی وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین عنوان كرد: طی سه ماهه اول امسال طرح توسعه و عمران شهر بندرگز در شورایعالی شهرسازی ومعماری مطرح و رفع ابهام شد و مدارک نهایی آن جهت ابلاغ توسط مشاور در حال تهیه است.

وی همچنین از اعلام نتیجه کمیته فنی شورایعالی طرح جامع-تفصیلی شهر فاضل آباد خبر داد و از دیگر اقدمات انجام شده در حوزه طرح‌های کالبدی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل را، پیگیری تصویب طرح محور ویژه ناهارخوان ذكر كرد و گفت كه در جلسه مورخ ۳۱ خردادماه امسال از سوی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی‌های لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

مبارك قدم گفت: ارسال اسناد و مدارک طرح جامع-تفصیلی شهر انبارالوم به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به عنوان یكی دیگر از اقدامات انجام شده در این مدت یاد كرد و گفت: اسناد و مدارک طرح جامع-تفصیلی شهرهای سیمین­‌شهر و نوکنده که سابقا به تائید شورای برنامه‌­ریزی و توسعه استان رسیده بودند طی هفته آتی به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال خواهند شد.

وی همچنین از اتمام بررسی‌های کارشناسی در جلسات ذیل کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای رامیان و ناحیه سه شهر گرگان خبر داد و افزود: طی روزهای آتی با هماهنگی معاون محترم عمرانی استانداری گلستان در جلسات کمیسون ماده پنج طرح‌های آنها مطرح و بررسی خواهند شد.

دبیر كارگروه امور زیربنایی و شهرسازی گلستان با بیان اینکه طرح‌های توسعه و عمران شهری، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری‌ها هستند، اضافه کرد: در این طرح‌ها برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده‌های شهری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیعزمین، شبكه‌های حمل و نقل و معابرشهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و بعنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت و سازها در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

نظر شما