شناسهٔ خبر: 25274 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بخش ترانزيت راه‌آهن شرق ۲ به رشد ۱۰۰درصدی رسید/ کسب ۲۲ میلیارد ریال درآمد ناخالص ملی توسط این اداره کل

ترانزیت ریلی مدیر كل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: با افزایش ۵ كیلومتر خطوط فرعی احداثی در ایستگاه اینچه برون و تقویت امكانات و تجهیزات خود در خرداد ماه سال جاری به نسبت سال قبل دربخش حمل و نقل ریلی رشد ۱۰۰ درصدی را كسب كرده كه در آمد سه ماه سال جاری نسبت به سال قبل ۶۸۳.۸۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن  محمد رضا قربانی مدیر كل راه آهن شمال شرق ۲ اظهار داشت: اداره كل راه آهن شمال شرق (۲) با افزایش ۵ كیلومتر خطوط فرعی احداثی در ایستگاه اینچه برون و تقویت امكانات و تجهیزات خود رشد قابل توجهی در جذب درآمد مخصوصا در حوزه ترانزیت را به خود كسب كرده است این اداره كل، خرداد ماه سال جاری به نسبت سال قبل دربخش حمل و نقل ریلی رشد ۱۰۰ درصدی را كسب كرده كه در آمد سه ماهه سال جاری نسبت به سال قبل ۶۸۳.۸۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با نگاهی به عملكرد میزان حمل و نقل ومخصوصا درحوزه ترانزیت، شاهد رشد ۶۰۶.۳۹ درصدی میزان ترانزیت را در سال جاری بوده ایم و در بررسی های به عمل آمده در سهم تناژ، بخش ترانزیت نیز در سال جاری رشد ۱۰۰ درصد داشتیم.

مدیر كل راه آهن شمال شرق ۲ تصریح كرد: صادرات كالاهایی همچون سیمان، سنگ آهن، كلینكر، كود شیمیایی به كشورهای تركمنستان، قزاقستان حتی روسیه و كشورهای CIS سهم مهمی در حمل و نقل بین المللی ایفا كرده كه میزان حمل و نقل بین المللی در خرداد ماه سال جاری ۷۷۵.۵۰ درصد افزایش و در بخش ترانزیت نیز مبلغ بیش از ۲۲ میلیارد ریال درآمد ناخالص توسط اداره كل راه آهن شمال شرق (۲)حاصل شد.

قربانی عنوان كرد: رشد در حوزه صادرات و ترانزیت از طریق این حوزه موجب شده تا كشورهای همسایه بیش از گذشته تشویق و ترغیب به همكاری مشترك با كشور ایران در بخش ریلی واستفاده از مسیرهای ریلی شوند.

 وی یادآور شد: آمار موجود نشان می دهد كه راه آهن این استان توانسته است بخشی از حمل و نقل جاده ای را به خود جذب کند و با حمل محموله ترانززیت نفت كوره از اینچه برون به بندر عباس به رشد قابل توجهی دست پیدا كند.

نظر شما