شناسهٔ خبر: 25325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی سمیرم استان اصفهان:

عملیات بهسازی و زیرسازی محور ارتباطی ونک-سمیرم نیازمند اعتبار است

راهسازی رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم در استان اصفهان با بیان اینکه ۱۳ کیلومتر جاده ونک-سمیرم در آگهی منقاصه پیمانکاری قرار دارد، گفت: عملیات بهسازی و زیرسازی جاده ونک-سمیرم به اعتبار نیازمند است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی سمیرم، مهدی رفیعی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت هماهنگی ترافیک شهرستان سمیرم که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: ۱۳ کیلومتر از مجموع ۳۳ کیلومتر جاده ارتباطی سمیرم-ونک در مرحله مناقصه با پیمانکار قرار دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم افزود: در حالیکه عملیات مناقصه این جاده برای عملیات روکش آسفالت اجرا شده است، عملیات تعریض این جاده نیازمند اعتبارات کلان است.

وی با بیان اینکه عملیات شانه‌سازی این جاده با دستگاه‌های اداره راه و شهرسازی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت منابع مالی موجود اداره راه و شهرسازی سمیرم، ضرورت همکاری فرمانداری بیشتر احساس می‌شود.

رفیعی به وجود مشکلات اساسی در گردنه‌های پر پیچ و خم جاده سمیرم – ونک اشاره کرد و اضافه کرد: اگر کل مبلغ محسوب شده برای عملیات روکش‌گذاری آسفالت این جاده را برای عملیات تعریض جاده مورد نظر تخصیص شود باز هم عملیات تعریض امکان‌پذیر نیست زیرا این مبلغ در مقابل مبلغ اصلی تعریض جاده مبلغ ناچیزی است.

وی به برگزاری برنامه بازدید از جاده سی سخت-سمیرم در روز دوشنبه این هفته اشاره کرد و متذکر شد: جاده سی سخت –سمیرم مشکلات زیرساختی فراوان دارد که هرگونه اقدام ساخت و ساز جاده در این مسیر در زمره وظایف راه و شهرسازی استان کهکیلویه و بویراحمد است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با بیان اینکه از ابتدا مسئولیت هرگونه عملیات جاده سازی در طول مسیر ارتباطی سی سخت را استان کهکیلویه و بویواحمد انجام داده است، گفت: تا اکنون استان اصفهان در این رابطه دخالتی نداشته است و این درحالی است که استان اصفهان با احداث این جاده نیز موافق نبوده است.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همه موضوعات حوزه ایمنی مسیر ارتباطی سی سخت را بر عهده استان کهکیلویه و بویر احمد قرار داده است و این جاده را یک جاده گذرگاهی تعریف کرده است.

مهدی رفیعی با اشاره به ضرورت تأمین امنیت جاده‌ای در مسیر عبور وسایط نقلیه به مظنور حفاظت از جان و مال مردم، اذعان داشت: بهتر است گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ چهار ساعته در مسیرهای پرتردد شهرستان سمیرم فعال باشند و این حضور در روزهای تعطیل تشدید شود.

نظر شما