شناسهٔ خبر: 25339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای هماهنگی ترافیک سمیرم مطرح شد:

ساماندهی محورهای ارتباطی اولویت سال ۹۵/ بی توجهی مسئولین استانی به تأمین اعتبارات ریالی شهرستان سمیرم/ ضرورت اجرای عملیات جاده‌سازی محور ورودی حنا

راهسازی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان سمیرم که صبح دیروز با حضور معاون فرماندار شهرستان سمیرم، معاون شهردار این شهرستان، شهردار شهر حنا و دیگر اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، موضوعات مختلف از جمله ساماندهی محورهای ارتباطی سمیرم، ساماندهی روشنائی مسیر ورودی سمیرم از سمت شمال، تأمین اعتبارات ریالی این شهرستان و ضرورت اجرای عملیات جاده‌سازی محور ورودی حنا مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی سمیرم، حسین زاده کارشناس ایمنی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان سمیرم که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: شرایط طبیعی حاکم بر راه‌ها و جاده‌های شهرستان سمیرم وظیفه اداره کل راه و شهرسازی و اداره راه شهرستان سمیرم را به انجام امور راهداری در فصول پربارش محدود می‌کند.

کارشناس ایمنی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: افزایش سطح آگاهی مردم و افزایش تعداد ماشین‌ها و خودروهای در حال تردد در جاده‌ها و راه‌ها در سطح سمیرم به طور یقین شناسائی بیشتر جاذبه‌های سمیرم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با توجه به هین اصل امور راهداری را در اولویت قرار داده است، بیان داشت: در این راستا توجه بیشتر به محورهای ارتباطی در اولویت امور راهداری سال ۱۳۹۵ است.

حسین زاده گفت: در سال ۱۳۹۵ در بخش جاده‌های بین شهری بهبود وضعیت محور سمیرم-یاسوج و سمیرم-شهرضا در اولویت اول قرار دارد و در بخش راه‌های روستائی نیز جاده ونک و جاده حنا در دستور کار قرار دارد.

علی کاوه معاون شهردار شهر سمیرم نیز در این جلسه گفت: ضرورت تأمین روشنائی مسیر ورودی سمیرم و کمربندی این شهرستان از سمت شمال به منظور ارتقای امنیت جاده‌ای ضرورت اجتناب ناپذیر است.

معاون شهردار شهر سمیرم افزود: شهرداری شهر سمیرم از هرگونه تلاش برای ساماندهی خطوط ترافیکی دریغ نمی‌کند به طوریکه تاکنون نیز در رابطه با خط کشی خیابان‌های سمیرم نیز متحمل بیشترین بار مالی شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با عملیات لکه‌گیری معابر سمیرم رایزنی لازم با کارخانه‌های تولید آسفالت انجام شد، فقدان صرفه اقتصادی را دلیل کارخانه داران برای عدم تحویل آسفالت به سمیرم دانست و اذعان داشت: هرچند مقرر شد عملیات لکه گیری معابر سمیرم از ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ آغاز شود ولی فاز اجرائی این عملیات با تأخیر ۳۷ روزه در چند روز آینده آغاز می‌شود.

کاوه در رابطه با کامیون‌های برون شهری گفت: در حالیکه حمل بار توسط کامیون‌های برون شهری برای شهرداری سمیرم بار مالی فراوان دربر دارد، این شهرداری بر مبنای قوانین به رانندگان صاحب پروانه کسب بعد از اخذ مبلغ تحت عنوان خسارت وارده بر شهرداری مجوز میدهد.

وی افزود: اعطای مجوز به رانندگان کامیون‌های بزرگ برون شهری حمل بار قبل از استفاده می‌بایست به تأیید پلیس راهور برسد.

وی تصریح کرد: در حالیکه مجوزهای اعطائی شهردرای به دارندگان دستگاه‌های جرثقیل پنج سال تا شش سال تا یکساله است، هر گونه تردد جرثقیل‌ها می‌بایست با اخذ مجوز عبور از سوی شهرداری سمیرم بلامانع اعلام شود.

​همچنین محمدرضا عسگریان معاون فرماندار شهرستان سمیرم گفت: از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار درخواستی شهرستان سمیرم فقط ۳ تا ۴ میلیارد تومان محقق شده است که حتی جوابگوی تأمین حقوق کارمندان این شهرستان هم نیست.

 عسگریان با اعلام این خبر گفت: رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های شهرستان سمیرم از جمله پروژه‌های استانی و ملی است که در سایه تحقق اعتبارات درخواستی عملیاتی می‌شود.

معاون فرماندار شهرستان سمیرم افزود: اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی در سال ۹۵ نیز یک دغدغه مهم شهرستانی محسوب می‌شود و در این راستا سیاست‌های کنترلی حوزه راه سازی و راهداری نیز بخشی مهم از امنیت جاده‌ای را ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبار درخواستی شهرستان سمیرم برابر ۱۸ میلیارد تومان فقط ۳ تا ۴ میلیارد تومان محقق شده است و این اعتبار حتی جوابگوی تأمین حقوق کارمندان هم نیست گفت: برای اجرای پروژه‌های حوزه راه و راهداری باید سقف اعتبارات درخواستی محقق شود.

وی با بیان اینکه نصب دوربین مداربسته برای جاده مواصلاتی سمیرم شهرضا، جاده مواصلاتی سمیرم یاسوج و مسیر سه راهی مهرگرد فتح آباد سمیرم نقشی اثرگذار در راستای کاهش بار خطرات جاده‌ای دارد، تصریح کرد: در حال حاضر متولیگری رسیدگی به امور امنیتی مسیر ورودی سمیرم از سمت جنوب تعریف شده نیست.

وی از اتمام عملیات طرح ملی راه سازی و تأمین امنیت جاده‌ای جاده واقع در گردنه بیژن محور ارتباطی سمیرم به سمت استان کهکیلویه و بویر احمد سخن گفت و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه آب ملخ، تسطیح و بهسازی جاده ورودی این مطقه در دستور کار قرار گیرد.

عسگریان گفت: اجرای  قابل قبول طرح جمع آوری موتورسواران متخلف در سنوات قبل نشان از توجه مسئولین و مردم برای تأمین امنیت اجتماعی قلمداد می‌شود.

وی متذکر شد: برگزاری جلسه آموزشی ویژه رانندگان به مدیریت پلیس راهور نیز نقشی اثرگذار برای تسهیل عبور و مرور و بازتاب اثرات رانندگی صحیح بر امنیت اجتماعی دارد.

معاون فرماندار شهرستان سمیرم از حادثه خیزی خیابان میرضارضا کرمانی شهر سمیرم سخن گفت و افزود: مقرر شد به منظور رفع خطرات حاصل از رانندگی، تا اطلاع ثانوی این خیابان یکطرفه و ورود کامیون مطلقأ ممنوع اعلام شود.

صادق شهبازی شهردار شهر حنا در این جلسه اظهار داشت: محور وردی شهر حنا به معضل مهم شهرستانی تبدیل شده است که تأمین امنیت تردد بر ضرورت اجرای عملیات راه سازی تعریض جاده و اصلاح قوس‌های ورودی این جاده تأکید دارد.

شهردار شهر حنا افزود: در حالیکه اجرای عملیات آسفالت جاده خروجی شهر حنا نقشی موثر برای کاهش بار تصادفات جاده‌ای داشته است، بخش زیرساختی این جاده با معضل فقدان امنیت روبرو است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات احداث میدان وحدت شهر حنا در فاز اول نتوانسته است به روانسازی بار ترافیکی کمک کند ابراز امیدواری کرد: با اجرای عملیات احداث پل دوم میدان وحدت تا حدودی گره‌های ترافیکی حنا باز شود.

شهبازی به ضوروت نصب نیوجرسی در مسیر خروج از شهر حنا اشاره کرد و متذکر شد: این در حالیست که شهر حنا نسبت به جمع آوری موتور سیکلت سواران خاطی این شهر در راستای امنیت شهروندی و کاهش بار تصادفات اقدام کرده است.

وی همچنین بر ضرورت اصلاح بخشی از جاده قبرکیخا به سمت حنا تأکید کرد و با بیان اینکه در تعاملات صورت گرفته با فرماندار شهرستان آباده رایزنی لازم برای اصلاح این بخش از جاده حنا آباده انجام شد، گفت: از مجموع عملیات آسفالت‌ریزی جاده قبرکیخا-حنا ۱۵ کیلومتر انجام شده است و ۵ کیلومتر از این جاده نیازمند عملیات روکش‌گذاری است.

نظر شما