شناسهٔ خبر: 25385 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان كرد:

تلاش مشهود بخش ریلی برای افزایش سهم ترانزیت و جابجایی بار

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود گفت: راه آهن با مدیریتی دقیق و یكپارچه در جهت تحقق اهداف از هیچ كوششی دریغ نكرده و مسائل پیش روی خود را كارشناسی شده به سمت و سوی توسعه هدایت می كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ مهرداد بائوج لاهوتی عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب كه یكی از دغدغه ها و نگرانی های مجلس به خصوص نمایندگان مجلس به ویژه كمیسیون عمران، گسترش و توسعه حمل و نقل كشور در بخش های مختلف و به طور خاص حمل و نقل ریلی است، گفت: با توجه به محدودیت های مالی، مدهای مختلف حمل و نقلی به عنوان زیربنایی‌ترین بخش كشور با كمبودهای اعتباری جهت تكمیل پروژه های عمرانی مواجه بوده است كه این انتظار می رود با پیگیری های مسئولان بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، منابع جدید مالی به صورت فاینانس، سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و غیره تامین شود و در همین راستا صنعت ریلی نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با بیان این مطلب كه امروزه شاهد تلاش دست اندركاران ریلی برای اجرای پروژه های ریلی و همچنین توسعه خطوط برای افزایش سهم ترانزیت و حجم جابجایی بار به مناطق مختلف هستیم، افزود: با توجه به اینكه ما با یك عقب افتادگی تاریخی در این بخش مواجه بودیم، نمایندگان مجلس در جهت جبران این غفلت تاریخی، سعی داشته و دارند تا براساس اولویت‌هایی كه به منظور گسترش حوزه ریلی و همچنین به تناسب نیاز این حوزه، طرحهایی را به تصویب برسانند كه بهبود شرایط در دوران پس از تحریم را به همراه داشته باشد.

لاهوتی گفت: خوشبختانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی با مدیریتی دقیق و یكپارچه در جهت تحقق اهداف از هیچ كوششی دریغ نمی كند و مسائل پیش روی خود را كارشناسی شده به سمت و سوی توسعه هدایت می كند. بنابراین ما نمایندگان نیز درصدد هستیم با توجه به شرایط موجود اقتصادی، حمایت های مالی را از این بخش داشته باشیم.

بنا بر گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران وی با اعلام اینكه راه آهن نسبت به بخش جاده ای امن ترین شبكه حمل و نقلی به شمار می آید، بیان داشت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از حوزه ریلی علاوه بر كاهش هزینه و زمان، كاهش میزان تلفات در جاده را نیز به همراه دارد بنابراین به نفع دولت است كه از این حوزه حمایت دو چندانی داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود خاطر نشان كرد: ‌‌دولت مجری مصوبات مجلس در بخش های مختلف حمل و نقل ریلی است و در صورتیكه مشكلی در اجرای مواد قانونی وجود داشته باشد، از طریق مجلس پیگیری و حل خواهد شد.

نظر شما