شناسهٔ خبر: 25418 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اصغر عبدالله پور:

راه‌اندازی خط هوایی تهران - آستاراخان روسیه/ برگزاری همایش توسعه مناسبات تجاری بین ایران و آستاراخان

اصغر عبدالله پور رئيس هواپيمايی تابان مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابان از راه‌اندازی خط هوایی جدید بین تهران - آستاراخان روسیه خبر داده و گفته است: به منظور تسهیل تردد تجار و بازرگانان ایرانی و روسی، این شرکت یک روز در هفته در این مسیر، پروازهای برنامه‌ای خود را به صورت منظم برقرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر عبدالله‌پور با بیان اینکه تابان ایر برای روز شنبه هر هفته این خط هوایی را بین تهران - آستاراخان و بالعکس برقرار کرده است، افزود: این پرواز در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز شنبه هر هفته فرودگاه امام(ره) را به مقصد فرودگاه بین‌المللی آستاراخان ترک می‌کند.

وی ساعت برگشت این پرواز را روز شنبه هر هفته راس ساعت ۱۶ به وقت محلی از آستاراخان اعلام کرد.

عبدالله پور یادآورشد: شرکت هوایی تابان ایر در این مسیر از هواپیماهای ایرباس استفاده خواهد کرد و همزمان با گشایش این خط هوایی، همایش توسعه مناسبات تجاری بین سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی و صنعتی آستاراخان در این بندر مهم روسیه برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابان اظهارداشت: افزایش حجم تجاری بین ایران و بندر آستاراخان و روسیه و افزایش صادرات غیرنفتی به این بندر و تبادل هیات‌های تجاری و بازرگانی بین دو کشور از اهداف مهم برقراری این خط هوایی بین تهران - آستاراخان و بالعکس است.

وی تاکید کرد: این خط هوایی در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه بین تهران تا آستاراخان روسیه برقرار شده است تا سفر بازرگانان و تجار روسی به ایران بیش از پیش تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، شهر آستاراخان در منطقه استراتژیک صنعتی و بازرگانی ناحیه جنوب روسیه، سواحل شمالی دریای خزر و ساحل شرقی رودخانه ولگا قرار داد و وابسته به منطقه اقتصادی ولگا است. این شهر در مسیرهای مهم تجاری روسیه قرار گرفته و از زیرساخت های مهم حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی برخوردار است.

برچسب‌ها:

نظر شما