شناسهٔ خبر: 25439 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد؛

الحاق مشروط شهرک مصنوعی ابریشم به محدوده چهارباغ البرز/جزئیات ۳ شرط شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای شهرک‌ ابریشم

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را پیرامون محور الحاق شهرک مصنوعی ابریشم به محدوده شهر چهارباغ ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه ای به مهندس طهائی استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز مصوبه شورای عالی را پیرامون الحاق شهرک مسکونی ابریشم به محدوده چهارباغ ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار استان البرز آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۲.۲۰ ضمن استماع گزارش کمیته فنی پیرامون الحاق شهرک مسکونی ابریشم به محدوده چهارباغ که در جلسه مورخ ۹۴.۷.۱۱ شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز به تصویب رسیده بود را مورد بررسی قرار داد و با توجه به اینکه علی رغم گذشت ۸ سال از تصویب طرح ایجاد شهرک در شورای عالی، تاکنون سازمان مالکان شهرک به دلایل مختلف تشکیل نشده و فرآیند مدیریت شهرک عملا با چالش جدی روبروست؛ با الحاق شهرک مذکور به شهر چهارباغ منوط به تحقق شروط زیر موافقت می کند:

۱. اداره کل راه و شهرسازی استان البرز موظف است نسبت به تکمیل عملیات آماده سازی در قسمت تحت مالکیت خود و تحویل آن به شهرداری اقدام نماید (مطابق اظهارات نماینده اداره کل در کمیته فنی، آماده سازی مذکور از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.)

۲. اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با هماهنگی شهرداری چهارباغ میزان دقیق سرانه خدماتی تامین شده در اراضی تحت مالکیت خود (اعم از اراضی ساخته شده و یا سطوح خدمات باقی مانده) را به دبیرخانه شورای عالی ارایه نماید و در صورت کمبود در سطوح خدماتی شهرک، مراتب در چهارچوب ساز و کار قانونی موجود و با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی از طریق کاهش سطوح مسکونی و یا افزایش تراکم ساختمانی اراضی ساخته نشده طرح جبران و نقشه نهایی به عنوان بخشی از شهر چهارباغ پس از تایید توسط دبیرخانه شورای عالی ابلاغ شود.

۳. پرداخت حقوق شهرداری موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری‌ها و تبصره ۴ ذیل ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و سایر قوانین مرتبط در تفکیک اراضی متعلق به تعاونی سرم سازی مورد تاکید است. /

نظر شما