شناسهٔ خبر: 25475 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد:

افزایش ۴۱ درصدی پروازها در فرودگاه اهواز/ نخستین پرواز اهواز - گرجستان ۱۷ مرداد

فرودگاه اهواز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با اعلام اینکه نخستین پرواز از فرودگاه اهواز به مقصد گرجستان با هواپیمایی جرجیا ایر ۱۷ مرداد ماه انجام می‌گیرد از افزایش ۴۱ درصدی پروازها در فرودگاه اهواز در چهار ماهه نخست سال خبر داده است.

محمد رضا رضایی مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی، گفت: بعد از برقراری پرواز اهواز – ایروان در تیرماه امسال مجوز پرواز در مسیر اهواز- گرجستان را گرفتیم و ۱۷ مرداد نخستین پرواز از فرودگاه اهواز به مقصد گرجستان با هواپیمایی جرجیا ایر را خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه درخواست های زیادی برای برقراری پرواز در مسیرهای ایروان و گرجستان داشتیم، گفت: بعد از حوادثی که در ترکیه اتفاق افتاد مردم تمایل بیشتری برای سفر به مقاصد توریستی گرجستان و ایروان دارند. این درحالی است که تنها تردد توریستی به مقصد استانبول کاهش یافته است اما پروازهای کانکشن خوزستانی ها به استانبول با هدف سفر به کشورهای اروپایی برقرار است.

دو هزار و پانصد متر افزایش ترمینال تا پایان سال

رضایی هم چنین با اعلام افزایش پروازهای‌داخلی و خارجی فرودگاه به ۴۱ درصد در چهارماه اخیر سال، گفت: افزایش خدمات فرودگاهی یکی از مهمترین دلایل رشد پروازها در فرودگاه بوده است. جابجایی سالن ترانزیت، افزایش درب بوردینگ از دو به ۵ درب، افزایش کانتر پرواز از ۱۱ عدد به ۲۲  از جمله تغییرات عمده در فرودگاه بود که در روان شدن تردد مسافران تاثیرگذار بود.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با بیان اینکه در حال انجام برنامه های ‌اصلاحی ترمینال داخلی هستیم، گفت:تا‌ پایان امسال ۲ هزار و پانصد متر افزایش ترمینال خواهیم داشت و  بهره برداری از ترمینال خارجی فرودگاه که از سال گذشته نمیه کاره رها شده بود انشالا در سال ۹۶ امکان پذیر خواهد شد. پروژه مربوط به محوطه سازی و پارکینگ خودروها نیز درحال انجام  است .

نظر شما