شناسهٔ خبر: 25482 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش‌بینی وزش باد، رگبار و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط کشور

باران سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ابرو در بعد از ظهر رگبار باران گاهی بارعد وبرق و وزش باد شدید موقتی ، وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در برخی استان‌های کشور طی سه روز اینده هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ‌طی سه روز آینده درسیستان وبلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، کرمان و شرق فارس افزایش ابرو در بعد از ظهر رگبار باران گاهی بارعد وبرق و وزش باد شدید موقتی ، وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز درخراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بعد از ظهر روز پنج شنبه در گیلان و روز جمعه در گلستان، شمال سمنان ، شمال خراسان رضوی وخراسان شمالی بارش باران گاهی با رعد و برق و احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

از اینرو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، اقدامات و آمادگی لازم همراه با اطلاع رسانی و توصیه‌های لازم به هم‌میهنان و مسافران صورت گیرد. 

سازمان هواشناسی در سه روز آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و برای شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال شرق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش بینی کرده است.

بر اساس این گزارش، شدت بارش ها روز چهارشنبه در استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، روز پنجشنبه در استان گیلان و روز جمعه در استان گلستان و شمال استان سمنان خواهد بود.

در این مدت در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و شرق فارس نیز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و دریای عمان روز پنجشنبه و جمعه این هفته مواجی خواهد شد.

بررسی نقشه های هواشناسی حاکی است در سه روز آینده وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک در جنوب استان سمنان و استان های قم و مرکزی دور از انتظار نیست./

نظر شما