شناسهٔ خبر: 25538 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

توزیع بیش از یک میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت مناطق روستایی کشور

آسفالت عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک میلیون تن قیر رایگان با پیگیری های مجلس و دولت توسط وزارت نفت در یکسال گذشته برای آسفالت مناطق روستایی کشور توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمید بنایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گناباد افزود: مجموع سهمیه در نظر گرفته شده قیر رایگان برای مناطق روستایی کشور دو میلیون تن بود که ۵۴ درصد آن تاکنون توزیع و بقیه در سالجاری توزیع می شود.

وی اظهار کرد: این میزان قیر رایگان توسط وزارت نفت در اختیار وزارت کشور، سازمان دهیاریها و شهرداری های کشور قرار می گیرد.

وی گفت: پنج هزار تن قیر رایگان از این مقدار برای آسفالت راههای روستایی شهرستان گناباد اختصاص می یابد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ادامه داد: ثبت جهانی قنات قصبه گناباد در فهرست آثار جهانی فرصت مغتنمی برای توسعه جنوب استان خراسان رضوی و از جمله گناباد و بجستان فراهم کرده که باید از این فرصت حداکثر بهره را گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با موافقت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است در آینده نزدیک جشن ملی قناتهای ایران که به تازگی ثبت جهانی شده اند، در شهرستان گناباد برگزار شوند.

وی اظهار کرد: با وجود خسارتهای بسیار ناشی از خشکسالی های سالهای گذشته به بخش کشاورزی، بهترین عامل برای توسعه اشتغال و کارآفرینی این مناطق توجه به توان بخش صنعت و معدن در کشور است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، خشکسالی و کمبود امکانات رفاهی را مهمترین مشکلات مردم این مناطق ذکر کرد و از مسئولان خواست با افزایش هماهنگی و برنامه ریزی اصولی با این معضلات مقابله کنند.

به گزارش ایرنا فرماندار گناباد هم از ثبت ۶۰ طرح صنعتی و معدنی در شبکه بهین یاب و ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان برای پیش بینی اعتبار مورد نیاز خبر داد و گفت: از این میزان برای یک طرح قرارداد بسته شده و ۶ طرح در مرحله عقد قرارداد است و ۲۶ طرح هم برای استفاده از تسهیلات به بانکهای عامل ارجاع شدند و بقیه در کارگروه ستاد تسهیلات در حال بررسی هستند.

محمد علی نبی پور افزود: هجمه سنگین علیه دولت و تضعیف عملکرد مسئولان انجام می شود در حالی که انتقاد باید منصفانه و به خاطر ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات باشد.

امام جمعه گناباد هم با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب، افزایش هوشیاری در برابر تبعات جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را مهمترین رسالت مردم و دستگاههای فرهنگی برشمرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی اصولی با این توطئه‌ها برخورد کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب همچنین با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور افزود: تعامل با نهادهای مردمی، حکومتی و دولتی مهمترین وظیفه ائمه جمعه است. شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

نظر شما