شناسهٔ خبر: 25581 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در چهار ماه سال جاری انجام شد؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی/ افزایش ۱۲۹ درصدی صادرات کالاهای نفتی

بندر آمار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در تمامی بنادر ایران در چهار ماه سال جاری ۴۷ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۳۶ تن گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجموع آمار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در تمامی بنادر ایران در چهار ماه سال جاری ۴۷ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۳۶ تن گزارش شده است.

طبق این  آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۳۰ میلیون و ۶۵۱ هزار ۵۳۲ تن اعلام شده همچنین آمار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی هم ۱۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۰۴ تن بوده است.

تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی

از آمار کل تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی سهم تخلیه ۱۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۴۸ تن و بارگیری این نوع کالا ۱۸ میلیون ۲۱۴ هزار و ۸۸۵ تن انجام شده است.

واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی هم به ترتیب ۹ میلیون و۴۹۵ هزار و۱۱۱ تن و نیز ۱۶ میلیون و ۹ هزار و ۵۹۰ تن انجام شده که آمار صادرات کالاهای غیرنفتی در چهارماه سال جاری ۴۱.۱ درصد افزایش یافته است.

ترانزیت کالاهای غیرنفتی هم در این مدت ۱ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۵۲ تن صورت گرفته است.

تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی

از آمار کل تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی سهم تخلیه ۷ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۳۱ تن و بارگیری این نوع کالا ۷ میلیون ۴۹۱ هزار و ۳۱ تن انجام شده است.

واردات و صادرات کالاهای نفتی هم به ترتیب ۱ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۹۲ تن و نیز ۸ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۴۰ تن انجام شده که آمار صادرات کالاهای نفتی در چهارماه سال جاری ۱۲۹.۵ درصد افزایش داشته است.

تخلیه و بارگیری کانتینر در حالت کلی ۷۷۴ هزار و ۶۴۶ TEU بوده و تعداد شناورهای ورودی ۱۲ هزار و ۱۱۶ فروند اعلام شده است.

در چهارماه امسال از بنادر ایران ۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۵۵ نفر با افزایش ۱.۶ درصدی نسبت به چهار ماه سال گذشته بوده است.

نظر شما