شناسهٔ خبر: 25586 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آئینی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

افتتاح پروژه ۲۸۸ واحدی اقدم شهر جدید اندیشه در هفته دولت/ آغاز عملیات اجرایی طرح مرکز شهر اندیشه

محمد آئینی مدیرعامل شهر جدید اندیشه از افتتاح پروژه ۲۸۸ واحدی اقدم شهر جدید اندیشه در هفته دولت خبر داد و گفت: درحال حاضر طرح مرکز شهر اندیشه آماده ارسال به کمیسیون ماده ۵ استان بوده و در آستانه آغاز عملیات اجرایی پس از تصویب طرح خواهد بود.

محمد آئینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افتتاح پروژه ۲۸۸ واحدی اقدم همزمان با هفته دولت در شهر جدید اندیشه خبر داد و گفت: از بین ۱۳ پروژه مسکن مهر این شهر تاکنون ۱۱ پروژه افتتاح شده که دوازدهمین آن نیز در هفته دولت با برخورداری از تمامی امکانات روبنایی و زیربنایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

آئینی در ادامه با اشاره به تهیه طرح نهایی مرکز شهر جدید اندیشه از سوی کارشناسان شرکت عمران این شهر بیان کرد: درحال حاضر این طرح آماده ارسال به کمیسیون ماده ۵ استان بوده و در آستانه آغاز عملیات اجرایی پس از تصویب طرح خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که این طرح مجموعه‌ای از پروژه‌های گوناگون بوده که مرکز شهر را ارتقا داده و خدمات لازم را تأمین می‌کند گفت: ایجاد چهارباغ، مسیر پیاده، میدان‌گاه‌های بزرگ، پارک پدافند غیرعامل، باغ ایرانی، محله ایرانی، پردیس سینمایی، مجموعه خدماتی، اداری، تجاری، دانشگاه، بیمارستان و سایر مراکز اداری از جمله پروژه‌هایی است که در این طرح دیده شده است.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه در ادامه سخنانش تأکید کرد: برای اجرای این طرح از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به تجارب ما در سال‌ها پیشین از استقبال خوبی در این حوزه برخوردار شویم.

آئینی همچنین اضافه کرد: تا کنون تمایل زیادی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای اجرای پروژه در این پروژه مطرح شده است که پس از اعلام فراخوان تمامی موارد مورد بررسی خواهد گرفت.

این مقام مسئول در مورد پایانه‌های حمل و نقلی شهر جدید اندیشه و امکانات شهروندان این شهر برای دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد: درحال حاضر شهر جدید اندیشه دارای سازمان اتوبوسرانی انتقال درون‌شهری و برون‌شهری است. علاوه براین مسیر تردد بین اندیشه و تهران (محور چیتگر) هم‌اکنون در حال ارتقا بخشی و تبدیل شدن به بزرگراه است.

آئینی در ادامه با تأکید براینکه توصیه فعلی وزارت راه و شهرسازی برای سیستم ریلی شهر جدید اندیشه ایجاد قطار حومه‌ای است گفت: شرایط جدید به گونه‌ای است که ما باید این طرح را با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها به صورت چندجانبه پیش برده و شاهد توافقات خوب و کارآمدی در این حوزه باشیم./

نظر شما