شناسهٔ خبر: 25590 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران پرند مطرح کرد:

افتتاح ۳۰ هزار واحد در شهر جدید پرند تا پایان سال/ تأمین خدمات زیربنایی، مهمترین مشکل مسکن مهر/ تاکید بر تکمیل آورده متقاضیان مسکن مهر/ تعیین تکلیف ۷۰۰۰ مسکن مهر بدون متقاضی

علی اکبر طاهری مدیرعامل شرکت عمران پرند با تاکید بر این‌که بیشترین مشکلات مسکن مهر مربوط به خدمات زیربنایی است،‌ گفت:‌ در صورت تکمیل آورده از سوی متقاضیان و همچنین پایبندی دستگاه‌های خدمات‌رسان به تعهدات تا پایان سال ۳۰ هزار واحد با همه امکانات تحویل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید علی‌اکبر طاهری اظهار کرد:‌ بیشترین مشکل ما در مسکن مهر پرند مربوط به خدمات زیربنایی است، اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار بیایند بخش زیادی از واحدهای ساخته شده این طرح را می‌توانیم به مردم واگذار کنیم.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های خدمات رسان به ندرت در سایت‌های مسکن مهر کار می‌کنند، تصریح کرد: شرکت عمران تلاش کرده از محل تهاتر و همچنین نقدی منابع مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب را برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر تامین کند. در این زمینه طی چند وقت اخیر بیش حدود ۴۳ میلیارد تومان به آبفا کمک کرده‌ایم.

وی در عین حال با بیان این‌که برخی از متقاضیان مسکن مهر در زمیه تکمیل آورده خود همکاری لازم را نمی‌کنند، یادآور شد: با مجوزی که داشتیم برنامه خوش‌حسابها و بدحسابها را در پرند اجرا کردیم که خوشبختانه این مسئله باعث بسیاری از افراد که قبلا مراجعه نمی‌کردند برای تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: از ۹۵ هزار مسکن مهر شهر پرند، ۵۷ هزار واحد آماده شده است، در صورتیکه که مردم آورده خود را تکمیل کرده و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز به وظایف خود عمل کنند تا پایان سال ۳۰ هزار مسکن مهر را با تمام امکانات تحویل متقاضیان می‌دهیم.

وی یادآور شد: حدود ۷۰۰۰ مسکن مهر بدون متقاضی در شهر پرند داشتیم که همه آنها تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان این‌که برای تعدادی از این واحدها با سازمان بهزیستی به تفاهم رسیدیم، به تسنیم گفت: پس از مشخص شدن پروژه‌ها، متقاضیان برای واریز آورده به بانک معرفی می شوند.

وی با اشاره به این‌که  برای واحدهای بدون متقاضی حدود ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که در حال پالایش این افراد هستیم، افزود: در خصوص پروژه‌های مسکن مهر هسا نیز پیشرفتهای خوبی داشته‌ایم،‌ به‌طوریکه همزمان با هفته دولت امسال ۱۵۰۰ واحد از این پروژه‌ها به متقاضیان تحویل می‌شود./

نظر شما