شناسهٔ خبر: 25724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شرکت های مسافری در روستاها و مناطق محروم استان همدان تأسیس می شوند

معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان ، از تأسیس شرکت های مسافربری در روستاها و مناطق محروم استان همدان خبرداد و گفت: این مهم در راستای گسترش ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی اداه کل راه و شهرسازی استان همدان مصطفی پناهنده، معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان در جمع مدیران شرکت های مسافربری استان همدان گفت: چهار بخش نامه در راستای اجرای تغییر سیاست سازمان برای شرکت های مسافربری ارسال شده است.

وی افزود: مدیران شرکت های مسافربری موظف به رعایت قوانین و مقررات هستند و هرگونه تخلف از سوی شرکت ها توجیه پذیر نمی باشد.

 وی تصریح کرد: یکی از دستورالعمل ها تاسیس و فعالیت خدمات مسافربری جاده ای و شرکت های اجاره خودرو است و متقاضیان می توانند برای فعالیت در این موارد فوق الذکر اقدام به ثبت نام و اخذ مجوز کنند.

معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان، هدف از رویه برندسازی در عرصه حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای را  ایجاد تعدادی شرکت‌های صاحب‌نام و مسئول در قالب نمایندگی عنوان کرد و افزود: برنامه این است که امکان ارزیابی صاحب برند  و ارزیابی کیفی را به لحاظ نوع اتوبوس و مهماندار ایجاد کنیم.

 پناهنده خاطرنشان کرد: رویكردهای اصلی در تدوین ضوابط تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل مسافربری بین شهری مبتنی بر توسعه شبكه شركت‌های مسافربری و برند سازی، ارتقای سطح خدمات، افزایش رقابت‌پذیری، رفع انحصارات، رونق فضای كسب و كار، حذف مقررات دست و پا گیر، جلب و جذب سرمایه‌های مولد به بخش حمل و نقل، ارائه خدمات نوین و... بوده است.

 وی ابراز کرد: با افزودن مفهوم جدید نمایندگی به ضوابط موصوف و تسهیل در تاسیس شعب شركت‌ها منبعد شركت‌های مسافربری برای فعالیت باید یكی از روش های زیر را انتخاب کنند بدین ترتیب كه یا در مقصد شعبه تاسیس نمایند، یا دارای نمایندگی باشند.

 وی گفت: نماینده شركت خود یك شركت مستقل است كه بدون تغییر نام خود در اداره ثبت شركت ها با شركت اصلی قرارداد منعقد کرده  و با تابلو شركت اصلی به فعالیت می پردازد؛ این شركت (نمایندگی) بدون ارائه هر گونه وسیله نقلیه جداگانه تاسیس می شود و صرفا" می تواند در شبكه سیر شركت اصلی به فعالیت بپردازد.

او بیان کرد: شرکت های مسافربری می توانند در شهرهای هم درجه و یا درجه پائین تر (از نظر كیفی) و بدون ارائه وسایل نقلیه جداگانه نسبت به تاسیس شعبه اقدام کنند و شركت‌های توانمند می‌توانند حوزه فعالیت خود را در اقصا نقاط كشور توسعه داده و نام و برند خود را در كشور گسترش دهند .

 معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: امكان تاسیس شركت‌های مسافربری درب تا درب سواری كرایه با خودروهای تولیدی برندهای معتبر و مدرن نسل جدید كه فعالیت آنان خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار خواهد داد از جمله موارد فوق می‌باشد و اینگونه شركت‌ها بدون الزام به استقرار در پایانه عمومی می توانند صرفا" با ارائه دفتر كار مناسب در سطح شهر و ارائه وسایل نقلیه مورد نیاز تاسیس شوند.

 پناهنده یادآور شد: گسترش ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم، روستاها، امكان تاسیس شركت، شعب و نمایندگی‌های مسافربری در این مناطق از دیگر ویژگی های دستور العمل یاد شده می باشد كه به توسعه حمل و نقل مناطق مذكور خواهد انجامید.

 وی خاطرنشان كرد: از جمله نكات با اهمیت ضوابط مذكور تغییر نگاه سازمان به پایانه های مسافری است كه بر اساس آن، بهره‌برداری از سكوها و پایانه‌های نیمه متمركز تقویت شده و با خارج نمودن عرضه و فروش بلیت از پایانه های مسافری، شركت های مسافربری بتدریج ملزم به ارائه خدمات مطلوب و بازاریابی از طریق  ارائه خدمات بهینه و ایجاد اعتبار خواهند شد.

نظر شما