شناسهٔ خبر: 25793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

وجود ۱۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور/ توجه به اقتصادی مقاومتی راهکار کاهش مشکلات مالی است

آسفالت مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۰هزار پروژه در قالب حدود دوهزار و ۷۰۰طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که سهم کهگیلویه وبویراحمد از این تعداد یکهزارو ۸۰۰ پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی اکبر حاجی محمدی» در شورای برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها را ۵۰۰هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام باید اولویت بندی شود و پروژه های مهم در اولویت بهره برداری قرار گیرند، گفت: باید از بخشی نگری در زمینه اجرای طرحهای عمرانی پرهیز شود و در عین حال بهره برداری از طرحهای مهم واولویت دار مورد توجه دولت است.

حاجی محمدی به بالابودن نیازهای مالی کشور و محدودیت منابع مالی اشاره کرد و افزود: به قول کارشناسان اقتصادی، سال ۹۴ به دلیل کاهش قیمت نفت و پایین بودن سهم فروش نفت سال سیاه تاریخ اقتصادی کشور بوده است.

مسئول پیگیری سفرهای استانی دولت به لزوم توجه به انضباط مالی در کشور، اداره ها و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: هزینه های جاری کشور بیشتر از اعتبارات سرمایه ای است و دولت بدنبال کاهش هزینه های جاری است.

وی اظهار کرد: تمام اداره ها و سازمان های کشور دشواری های زیادی در زمینه مالی و اعتباری دارند که باید با برنامه ریزی این وضعیت را تا بهبودی شرایط اقتصادی تحمل کرد.

حاجی محمدی توجه به اقتصادی مقاومتی را از راهکارهای کاهش مشکلات مالی کشور دانست و گفت: برای مقاوم شدن اقتصاد و کاهش مشکلات اقتصادی کشور باید زیرساخت ها اصلاح شود و تورم به زیر پنج درصد برسد.

این مسئول تصریح کرد: باید در سایه توجه به ابزارهای مالی و جذب سرمایه گذاری های جدید و تقویت بخش خصوصی بدنبال کاهش اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی باشیم که تحقق این مهم نیازمند تلاش و همکاری بین بخشی وهمگانی است.

نظر شما