شناسهٔ خبر: 25798 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در حاشیه بازدید از فرودگاه خرم‌آباد اعلام کرد:

تسویه تدریجی مطالبات پیمانکاران تا پایان سال جاری/ انجام طرح توسعه باند فرودگاه خرم‌آباد/ پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال از طلب پیمانکاران لرستان

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران استان لرستان از طریق اسناد خزانه پرداخت شده است» گفت: با توجه به اینکه مبلغ مطالبات باقی‌مانده پیمانکاران به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شده است تلاش می‌کنیم در سال جاری با یک ابلاغ جدید درهر هفته به تدریج کل مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای انجام سفری یک روزه صبح امروز پنج شنبه ۱۴ مرداد وارد استان لرستان شد و مورد استقبال مقامات استانی و فرودگاهی قرار گرفت.

وی با حضور در فرودگاه خرم آباد از عملیات اجرایی افزایش سطوح پروازی بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه‌ای این فرودگاه قرار گرفت.

آخوندی بعد از بازدید از بخش‌های مختلف فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت مطالبات پیمانکاران استان لرستان گفت: وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته با استفاده از اسناد خرانه موفق به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران حوزه راهسازی لرستان شد.

وی با اشاره به باقی‌مانده مطالبات پیمانکاران بیان داشت: با توجه به اینکه مبلغ مطالبات باقیمانده پیمانکاران به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام شده است بیان داشت: تلاش می کنیم در سال جاری با یک ابلاغ جدید، هر هفته به تدریج کل مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

آخوندی هم چنین با اعلام اینکه برای بازدید از کل پروژه های استانی در حوزه هوایی، مسکن، ریل و جاده به لرستان آمده است، در باره وضعیت فرودگاه خرم‌آباد گفت: طرح توسعه و تطویل باند فرودگاه خرم آباد به طول ۴۲۰ متر در حال انجام است و بنا بر گزارش‌های ارایه شده به اینجانب با تطویل این باند از این به بعد هواپیماهای بزرگتری در این فرودگاه قادر به نشست و برخاست هستند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طرح های زیادی از جمله بزرگراه‌های منتهی به خرم آباد و خط آهن در لرستان در حال انجام است. همچنین بهره‌برداری از طرح‌های راهسازی، برررسی وضعیت حوزه مسکن و انتقال پادگان در خرم آباد و بازدید از بیمارستان بروجرد را به منظور کنترل پیشرفت کار از برنامه های سفر خود به لرستان برشمرد.

گفتنی است؛ داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پیروز حناچی معاون شهرسازی، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌های عمومی و دولتی و سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عباس آخوندی را در این سفر همراهی می‌کنند.

نظر شما