شناسهٔ خبر: 25806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت مناسب طرح‌های توسعه حمل‌ونقل هوایی و زمینی لرستان/ عقد قرارداد ۵۰۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه جاده‌های لرستان/ قدردانی از پیمانکار، مشاور و کارکنان اداره راه و شهرسازی لرستان

آخوندي درجمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عقد قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه جاده‌های لرستان گفت: پیشرفت طرح های توسعه حمل و نقل هوایی و زمینی لرستان مناسب بوده و با اتمام طرح توسعه فرودگاه، انجام مستقیم پروازهای بین‌المللی در این مرکز استان فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در سفر یک روزه خود به استان لرستان پس از افتتاح ۱۴ کیلومتر از باند دوم محور خرم آباد-نورآباد در جمع مدیران و نمایندگان استان لرستان با اعلام اینکه توجه بسیار خوبی به خطوط مواصلاتی در هر سه حوزه جاده‌ای، ریلی و هوایی در سطح استان شده است اظهار داشت: در بدو ورود به استان و بازدید از فرودگاه خرم آباد  شاهد افزایش ۴۰۰ متری باند فرودگاه بودم که در پی این توسعه امکان پروازهای مستقیم بین‌المللی از فرودگاه‌ خرم‌آباد به کشورهای مختلف ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مجموع قراردادهایی است که برای توسعه جاده ها در لرستان بوده است گفت: بخش از این بزرگراه ها در سال گذشته افتتاح شد و امروز نیز ۱۸ کییلومتر افتتاح بزرگراه در محور کوه دشت و ۱۴ کیلومتر در محور نوراباد خواهیم داشت که به این ترتیب تمامی ورودی‌های خرم‌آباد وضعیت بسیار خوبی خواهند داشت.

آخوندی ادامه داد: نوبت این رسیده است که بتوانیم این طرح توسعه را از نورآباد به سمت کرمانشاه ادامه دهیم و با افتتاح تونل الشتر به بروجرد شتاب بیشتری به اجرای این پروه دهیم. همچنین در جنوب غرب هم در حال اتصال پل دختر به سمت آب دالان با ساخت تونلی بسیار مهم هستیم که مذاکراتی با استاندار برای سرعت‌گیری این پروژه داشتم.

آخوندی با اشاره به افتتاح محور خرم آباد-نورآباد گفت: این جاده برای تمامی ایرانی‌ها مبارک و یک محور عبوری از کریدور سراسری شمال به جنوب است و بهره برداری از این محور به غیر از  مردم استان لرستان برای مردم کشور و توسعه ارتباطات در منطقه بسیار ارزشمند است.

آخوندی از افتتاح ۴۰ کیلومتر جاده روستایی در این سفر خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح این ۴۰ کیلومتر، جاده های روستایی بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی بعد از افتتاح باند دوم محور خرم آباد-نورآباد از پروژه احداث تونل واقع در محور الشتر به بروجرد بازدید کرد.

 

نظر شما