شناسهٔ خبر: 25820 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت:

پروژه ریلی خرم‌آباد - اندیمشک در حال مطالعه است/ بررسی مطالعات احداث آزادراه حدفاصل پلدختر و استان ایلام

خیراله خادمی معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی گفت: قطعه خرم آباد به اندیمشک راه آهن دورود - خرم آباد- اندیمشک درحال مطالعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات راه آهن دورود - خرم آباد- اندیمشک در قطعه دورود به خرم آباد مصوب شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: قرارداد این پروژه ریلی منعقد شده و قطعه خرم آباد به اندیمشک درحال مطالعه است.

معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این قطعه از پروژه دارای سه واریانت مختلف بوده ولی هیچکدام از آنها مصوب نشده است گفت: دنبال این هستیم واریانتی که از لحاظ اقتصادی هم به صرفه بوده و هم از لحاظ منطقه ای قابل اجرا است را در اولویت قرار دهیم.

خادمی تصریح کرد: اگر این اتصال به اندیمشک و جنوب برقرار نشود از لحاظ اقتصادی آمدن راه آهن به خرم آباد خیلی معنا پیدا نمی‌کند که مطالعات روی آن در حال انجام است.

به گزارش مهر وی در خصوص فرسودگی خط ریلی شمال به جنوب نیز گفت: نگهداری راه آهن با بخش مربوط به من نیست ولی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اصلاح زیرساخت ریل اعتباری دارد که در مسیر ریلی دورود و اندیمشک هزینه می کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: پیمانکاران نوسازی این خط ریلی نیز انتخاب شده اند و در بهسازی این خطوط به دنبال کاهش حوادث هستیم. همچنین به دنبال این هستیم که سرعت قطار را اگر بتوانند افزایش دهیم و اعتبار مناسبی هم اختصاص یافته است.

وی افزود: مطالعاتی در رابطه با اتصال پلدختر به استان ایلام از طریق آزادراه انجام شده که مطالعات اولیه نشان می دهد نیاز به احداث حدود ۳۰ کیلومتر راه داریم که این موضوع در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در مورد این پروژه در حال بررسی هستیم که آیا مشکلی را حل می کند یا نه که برای اجرای آن هزینه کنیم.

خادمی بیان کرد: ممکن است به این نتیجه برسیم که چهار خطه پل زال تا پلدختر و از پلدختر به خرم آباد می تواند به صرفه تر باشد تا احداث کمربندی ازادراه و هیچکس هم در آن تردد نکند.

وی افزود: در مجموع این پروژه در حال بررسی توسط مشاور است و اداره کل راه و شهرسازی دارد مطالعاتش را انجام می دهد.

نظر شما