شناسهٔ خبر: 25823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار لرستان عنوان کرد:

افزایش بهره‌مندی راه‌های آسفالته روستایی لرستان به ۸۲ درصد/ بازسازی ۱۲۵ کیلومتر از راه‌آهن قدیم استان/ تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر بدون متقاضی

هوشنگ بازوند استاندار لرستان با اشاره به این نکته که میزان بهره‌مندی راه‌های آسفالته روستایی در استان به ۸۲ درصد افزایش یافته است گفت: ۱۲۵ کیلومتر از راه‌آهن قدیم بازسازی شده است و به ازای هر کیلومتر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است..

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه توسعه نیازمند ۲ بال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، اظهار داشت: متأسفانه استان لرستان امروز درگیر بال سخت‌افزاری و به عبارتی دیگر ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه است زیرا توسعه بدون زیرساخت امکان‌پذیر نیست.

استاندار لرستان با اشاره به توسعه فرودگاه، ایجاد راه‌آهن، آزادراه و افزایش ۴ خطه‌ها در استان مطرح کرد: خوشبختانه تاکنون تخصیص‌های خوبی در خصوص اعتبارات به این گونه از زیرساخت‌ها داده شده است.

وی با اشاره به بازسازی راه‌آهن قدیم در استان مطرح کرد:‌ ۱۲۵ کیلومتر از راه‌آهن قدیم بازسازی شده است و به ازای هر کیلومتر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بازوند اضافه کرد: افزایش پروازها در فرودگاه خرم‌آباد از ۶ پرواز در هفته به ۳۱ پرواز و افزایش بزرگراه‌ها از ۲۷۶ کیلومتر به ۳۸۶ کیلومتر از دیگر زیرساخت‌‌های توسعه در این استان است.

این مسئول با بیان اینکه راه‌های روستایی آسفالته از ۳ و ۸۰۰ کیلومتر به ۴ هزار و ۴۶ کیلومتر رسیده است، گفت:‌درصد بهره‌مندی راه‌های آسفالته روستایی در لرستان از ۷۵ درصد به ۸۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به خروج پادگان ۰۷ خرم‌آباد به خارج از شهر یادآور شد:‌ این موضوع یکی از کارهای مهم بوده است می‌توان به عنوان الگوی مناسب به کشور معرفی شود این موضوع سبب سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در داخل شهر خرم‌آباد خواهد شد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ساخت شهرکی برای ایجاد خانه‌های ویلایی تأکید کرد و افزود: برخی از شهروندان خواستار خانه‌های ویلایی با متراژ‌های بالایی هستند که در صورت احداث چنین شهرکی می‌توان خیلی از مهاجرین و سرمایه‌گذاران در در داخل خرم‌آباد ماندگار کرد.

بازوند به مشکلات بر سر راه کریدور مرز بازرگان که از مرز خرم‌آباد می‌گذرد، گفت: برای عبور این کریدور به ۲کنارگذر نیاز است که باید به طور جدی به این موضوع پرداخت.

وی در خصوص دشت سیلاخور که دارای گسل‌های زلزله است، بیان کرد: متأسفانه این گسل‌ها هرچند سال یک بار فعال می‌شون و موجب وارد کردن خسارات به مردم است که در این خصوص نیز باید تمیهدات لازم اندیشیده شود.

استاندار لرستان با اشاره به اجرای ۹۷ کیلومتر از آزادراه خرم آباد -اراک در حوزه استحفاظی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰۰ نفر در پروژه های راه آهن لرستان مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۶۰۰ نفر در دو پرو راه آهن و آزادراه خرم آباد-اراک مشغول به کار هستند.

استاندار لرستان با اشاره به تفویض اختیار به استانداری لرستان برای تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر بدون متقاضی اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در لرستان وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

نظر شما