شناسهٔ خبر: 25853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

طرح جامع شهر كياسر تصويب شد

حيدر نوروزی مدیركل راه و شهرسازی مازندران از تصویب و ابلاغ طرح توسعه و عمران (جامع) شهر كیاسر در مرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، حیدر نوروزی ضمن اعلام این خبر گفت: طرح مذكور در اسفند ماه سال گذشته به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید و با نگاه به افق ۱۴۰۹ قرارداد مطالعات و اجرای طرح توسط این اداره كل با مهندسین مشاور بسته شد.

نوروزی در ادامه تصریح كرد: طرح توسعه و عمران شهركیاسر بصورت یك طرح ۱۵ ساله منظور شده كه با هدف شناخت و برنامه ریزی بر پایه نیازهای واقعی از طریق رویكرد برنامه ریزی استراتژیك چشم انداز و راهبردهای توسعه بلند مدت شهر تدوین شده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان افزود: با استناد به نتایج سرشماری‌های نفوس و مسكن، شمار جمعیت شهر كیاسر در سال ۳۳۴۰ نفر جمعیت با ۷۵۴ خانوار بوده كه پیش‌بینی می‌شود جمعیت این شهر بر اساس نرخ رشد ۲/۴ تا سال ۱۴۰۹ به ۵۰۲۹ نفر برسد.

نوروزی در خصوص دیگر اقدامات در دست اجرای این اداره كل گفت: در حال حاضر بررسی و مطالعات ۲۳ طرح جامع و جامع تفصیلی شهرهای استان توسط این اداره كل در دست اجراست.

گفتنی است شهر كیاسر با مساحت ۳۲۶ هكتار در ۷۰ كیلومتر جنوب مركز استان مازندران (ساری) قرار دارد.

نظر شما