شناسهٔ خبر: 25869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

تهیه طرح‌های جامع شهری در شهرهای استان گیلان

خدیجه انشاء مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گیلان از تهیه طرح‌های شهری در شهرهای استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گیلان، خدیجه انشاء مدیر شهرسازی و معماری با اعلام این خبر گفت: از ۵۲ شهر استان گیلان ۲۷ طرح جامع و تفصیلی مصوب بوده که سال‌های جاری تهیه، تصویب و ابلاغ شده و ملاک عمل شهرداری‌ها است.

انشاء افزود: ۱۰ طرح جامع که مصوبه شورای برنامه ریزی استان است شامل خشکبیجار – رودبنه – اسالم – گوراب زرمیخ - صومعه سرا – سیاهکل – منجیل – رستم آباد – لنگرود و کوچصفهان که در هفته‌های اخیر بازدید توسط اعضای کمیته فنی شورایعالی معماری شهرسازی صورت گرفته در مرحله تصویب نهایی و ابلاغ مدارک است.

مدیر شهرسازی و معماری در ادامه گفت: طرح جامع – تفصیلی شهر های اطاقور ، لیسار، ماسال، جیرنده، توتکابن، پره سر، چابکسر، واجارگاه، لولمان و رودسر با پیشرفت ۸۰ درصد در دست تهیه است و شهرهای آستارا و کومله هم به تازگی عقد قرارداد برای پهنه طرح جامع گردیده‌اند.

انشاء در پایان گفت: تعیین کاربری، نحوه استفاده از اراضی تعیین محدوده و حریم شهر، سطوح خدمات عمومی شهر، تعیین میزان تراکم جمعیت و تنظیم، طراحی شبکه معابر اصلی شهر و ... از اهداف مهم تهیه طرح‌های جامع – تفصیلی است.

گفتنی است از اقدامات مهم در دست اجرای این مدیریت تهیه طرح تفصیلی رشت است که از مناطق ۵ گانه ۲ منطقه و ضوابط مربوطه تصویب و ملاک صدور پروانه است و ۳ منطقه دیگر همه مراحل نهایی تصویب را می گذرانند. 

نظر شما