شناسهٔ خبر: 25953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

ابلاغ نظامنامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان

محمود تیموری مدیر مسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان از تصویب و ابلاغ نظامنامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود تیموری در گفت و گویی خبری اظهار كرد: تصویب و ابلاغ نظامنامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان در قالب سه فصل و در اجرای ماده ۲ مکرر آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و موضوع بند ۱ تصویب نامه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۵ هیات وزیران صورت گرفته و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آن را در اواخر تیرماه امسال به تمامی استان‌ها ابلاغ كرده است.

وی، رعایت و اجرای این نظامنامه را توسط مهندسان و بنگاه‌های حرفه‌ای مهندسی ساختمان مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ الزامی دانست و گفت: در این نظامنامه رعایت اخلاق حرفه‌ای در مهندسی ساختمان با تاکید بر پنج اصل مهم الزامی شده است.

تیموری افزود: رجحان منافع عمومی و رعایت قانون بر منافع شخصی خود و صاحب کار به هنگام تعارض منافع، انجام خدمات مهندسی به نحو حرفه‌ای و همراه با مراقبت، رفتار شرافتمندانه، مسئولانه و توام با امانت داری و رازداری و انصاف از اصول مهم مندرج و تاكید شده در این نظامنامه است.

به گفته وی، احتراز از رفتار موجب سلب اعتبار اجتماعی یا وهن صاحبان حرفه مهندسی و اجتناب از تکفل همزمان اموری که زمینه نمایندگی یا قبول منافع متعارض را فراهم آورد از اصول تاكید شده مهم دیگر در این نظامنامه بوده است.

مدیرمسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان به اقدامات این اداره کل در راستای اجرایی كردن نظامنامه مذکور پرداخت و گفت: ابلاغ نظامنامه به سازمان نظام مهندسی ساختمان و تشکل‌های حرفه‌ای استان جهت اجرا، درج خبر و همچنین متن نظامنامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان بر روی سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان به آدرس www.golestan _ nezam.org  جهت دسترسی عموم مهندسین و اطلاع رسانی از طریق سامانه پیامکی وکانال تلگرام به تمامی اعضای سازمان جهت مراجعه به سایت سازمان و دریافت فایل نظامنامه بخشی از این اقدامات بوده است.

وی همچنین از الزامی کردن صدور، تمدید و ارتقای پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان به اخذ تعهد کتبی از مهندسین مبنی بر اینکه از نظامنامه اطلاع کامل داشته و ملزم به رعایت مفاد آن هستند، به عنوان یكی دیگر از اقدامات راه و شهرسازی گلستان برای اجرایی كردن این نظامنامه نام برد.

نظر شما