شناسهٔ خبر: 25958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بر اساس آمار منتشره اعلام شد:

كسب رتبه اول مازندران در كاهش تلفات جاده‌ای در سطح كشور

رجبعلی نجفی مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان کرد: بر اساس آمار منتشره، استان مازندران رتبه اول كاهش تلفات جاده‌ای را در سطح كشور در سه ماهه اول امسال بدست آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر افزود: جاده‌های مازندران به دلیل مواهب طبیعی و شرایط جغرافیایی همواره در طول سال پرتردد و پر مسافر بوده، لذا ایمن‌سازی جاده‌های این استان و روان سازی ترافیك همواره دغدغه مسئولین ذیربط است.

وی ادامه داد: از این رو این اداره كل با هماهنگی و تعامل با دیگر دستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و همدلی مسئولین امر توانست با اقدامات گسترده ایمن‌سازی در سطح جاده‌های مازندران سال پر فروغ را سپری نمایند كه این مهم با كسب رتبه اول در كاهش تلفات جاده‌ای در سه ماهه اول امسال به اثبات رسید.

نجفی در ادامه به آمار منتشره اشاره کرد و گفت: كاهش ۴۲/۶ درصد تلفات جاده‌ای در محورهای برون شهری و ۳۹/۱ در سطح محورهای روستایی در سه ماهه اول امسال نسبت به مشابه سال قبل نشان از عزم جدی مسئولین اداره كل و تمامی عزیزانی دارد كه در جهت ایمن‌سازی و روان سازی ترافیك محورهای این استان قدم بر می‌دارند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران به اقدامات ایمن‌سازی این اداره كل اشاره کرد و افزود عملیات اجرای روكش آسفالت، اجرای خط كشی، نصب نیوجرسی، نصب تابلو و علائم، پاكسازی حریم، آشكارسازی نقاط پرحادثه از جمله اقدامات ایمن‌سازی بوده كه تاثیر بسیار زیادی در كاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در محورهای مازندران داشته است.

وی در خاتمه افزود: مازندران علاوه بر كسب رتبه برتر در كاهش تلفات جاده‌ای در محورهای برون شهری موفق به كسب رتبه اول در این خصوص در سطح محورهای روستایی نیز شد.

گفتنی است مازندران ۱۰۳۱۰ كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

نظر شما