شناسهٔ خبر: 2601 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران خبر داد:

تشکیل ستاد اعزام زائران به عتبات عالیات‌ از طریق مرز مهران/ اعزام 800هزار زائر از مهران تا ۱۷ آذر

حرم امام حسین/ کربلا حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران از تشکیل ستاد اعزام زائران به عتبات عالیات (کربلا و نجف) در مرز مهران خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران، حمیدرضا شهرکی ثانوی در خصوص اعزام ناوگان برای زائران اربعین حسینی گفت: در راستای تسهیل سفر و جابه‌جایی زائران و با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با صنوف حمل و نقل و سازمان پایانه‌ها و پارک سوار شهرداری تهران مقدمات اجرایی اعزام زائران انجام شد.

وی در خصوص وضعیت اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران اظهار کرد: شروع اعزام زائران ‌جهت مرز مهران از تاریخ 10 آذرماه با اعزام 35 دستگاه اتوبوس آغاز شد و‌ به 238 دستگاه روزانه رسیده است‌ و تا پایان روز 17 آذر جمعاً 791 دستگاه اعزام داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین شرکت‌های حمل و نقل بین المللی نیز در طی 10 روز گذشته تعداد 55 دستگاه اتوبوس به تعداد 1500 نفر مسافر سرویس مستقیم از تهران به کربلا داشته‌اند‌.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران افزود‌: سرویس مستقیم روزانه و عادی از پایانه‌های مسافربری به ایلام و مهران روزانه 3 دستگاه بوده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر شرکت‌های حمل و نقل توانایی اعزام 300 سرویس اتوبوس به مرز مهران را به صورت روزانه دارند‌.

‌وی افزود: با استفاده از همه امکانات موجود و در هماهنگی‌های لازم با صنوف‌ و سازمان پایانه‌‌ شهرداری‌‌‌، نظارت و کنترل بر‌ ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ‌و نیز خدمات پایانه‌ای جهت ارائه خدمات به مسافران انجام گرفته است‌.

شهرکی ثانوی در خصوص میزان اتوبوس اعزامی به مرز مهران در مقایسه با سال گذشته گفت‌: تا‌کنون‌ در مقایسه با سال گذشته تعداد ناوگان اعزامی بالغ بر‌ 200 درصد رشد  داشته است.

وی یادآور شد بر اساس آمارهای اعلام شده ‌حدود 800 هزار نفر زائر از طریق مرزهای کشور به عراق اعزام خواهند شد‌.

‌وی درباره چگونگی و نوع سرویس‌های اعزامی‌ گفت: از کل سرویس‌های اعزامی 15 درصد اتوبوس‌ها VIP و بقیه از اتوبوسهای ویژه هستند./