شناسهٔ خبر: 26014 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسی موضوعات قابل طرح در کمسیون،

کمیسیون ماده پنج شهر زاهدان تشکیل شد

مسعود مالکی کمسیون ماده پنج شهر زاهدان به منظور بررسی موضوعات قابل طرح در کمسیون که عمدتاً شامل درخواست‌های مبنی بر اضافه تراکم و تغییر کاربری است تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، بعد ازظهر روز یکشنبه مورخه ۹۵/۵/۱۷ جلسه کمیسیون ماده پنج شهر زاهدان با حضور کلیه اعضاء به ریاست دکتر باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در محل دفتر جلسات ایشان تشکیل شد.

در این جلسه مسعود مالکی مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار موارد رسیده به دبیرخانه این اداره کل را  به سمع و نظر اعضاء رسانده و نظرات اعضاء و کمسیون را خواستار شد.

 در این نشست به ۱۳ بند از دستور کار کمسیون ماده پنج شهر زاهدان که کمیته فنی نظرات و پیشنهادات خود را مرقوم نموده بودند بعد از بحث و تبادل نظر رسیدگی شد.

باقر کرد معاون عمرانی استانداری، گفت: در استان سیستان و بلوچستان ۳۶ شهرستان وجود دارد که چالش‌ها و مشکلات آنها از حیث سیما و منظر شهر بطور هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح تفصیلی جامع شهر زاهدان در حال اجرایی شدن است، گفت: در این کمیسیونها مباحثی چون بافت سنتی، بازسازی و نوسازی بخشهایی از زاهدان مورد ارزیابی کارشناسان مربوطه قرار گرفته و تصمیماتی برای رفع چالش‌های فوق اتخاذ شده است.

وی افزود: تغییرکاربری برخی اماکن شهر زاهدان، ایجاد پارکینگها در محلهای مورد نظر و ساخت و سازهای شهری و مشکلات شهری با حضور شهرداریها، میراث فرهنگی، شورای شهر، مسکن و شهرسازی و استانداری در این جلسات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

باقر کرد تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلات شهر زاهدان حاشیه نشینی است و باید با تغییر چهره این مناطق معضلات اجتماعی آن را کاهش دهیم و این مناطق از شرایط  استاندارد  فاصله دارد.

وی محدوده مطالعاتی مورد بررسی در طرح تفصیلی شهر زاهدان را حدود ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این ۱۲۰ هکتار حدود ۲۸ درصد آن مسکونی است و باید مراقب باشیم به بناهای تاریخی آسیبی نرسد.

از دیگر چالش‌ها جهت اجرایی شدن کامل طرح تفضیلی جامع شهر زاهدان همکاری و همسوئی مردم در اجرا و احترام به قانون و فرهنگ سازی در این زمینه جهت شهری آرام و آباد و راهنمایی و اطلاع رسانی بموقع دستگاه‌های مرتبط به مردم برای بالا بردن آگاهی از چشم انداز و آینده نگری مسئولین و... است.

نظر شما