شناسهٔ خبر: 26016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از شهرستان شبستر

نشست رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از شهرستان شبستر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، محمد عابدی رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه شهری به همراه کارشناسان اداره کل در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات توسعه شهری در محل اداره راه و شهرسازی شبستر برگزار شد، شرکت کرد.

بنابراین گزارش، عابدی گفت: شهرها باید مکانی باشند که توسط ساختار موجود خود به مردم آسایش و امنیت را به ارمغان آورند و این امر میسر نیست جز در سایه توجه به ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در شهرهای کشور که نظارت بیشتری را می‌طلبد.

وی افزود: در قانون، مسئوليت معماری و شهرسازی به عهده وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی بوده و همواره ادارات شهرستانی سعی نموده‌اند تا با تعامل هرچه بیشتر با شهرداری‌ها بر مشکلات شهری فائق آیند و در سایه این توجه آسایش و آرامش روانی را برای مردم فراهم سازند.

عابدی در پایان بیان داشت که طبق ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی مسئوليت نظارت عاليه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها و طرح‌های شهرسازی و عمرانی شهری كه اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است، بر عهده وزارت مسكن و شهرسازی خواهد بود که در حال حاضر بر عهده وزارت راه و شهرسازی می‌باشد و در این زمینه باید این ماده را از لحاظ شهرسازی نیز مدنظر قرار دهیم و تنها بر منظر ساختمانی و سازه‌ای آن تاکید نداشته باشیم.

رئیس اداره نظارت توصیه کرد که هرگونه تخلف صورت گرفته مانند تراکم، اشرافیت، سایه اندازی و... با شهرداری مکاتبه شده و نتیجه آن به اداره کل گزارش شود.

نظر شما