شناسهٔ خبر: 26185 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در بازدید ویر راه و شهرسازی ار پروژه‌های قم صورت گرفت

پیاده روی سه ساعته در کوچه پس‌کوچه‌های قدیمی قم/ بازدید وزیر راه وشهرسازی از برخی طرح‌ها و بافت‌های فرسوده قم/ بازدید از ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)

مزار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه به اتفاق استاندار قم و تعدادی از مدیران استان از ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، طرح های عمرانی نیمه تمام، برخی اماکن مقدس و بقاع امام زادگان وبافت های فرسوده بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی همچنین ایستگاه راه آهن قم، محله گذرخان، بیت النور، امام زاده حمزه، چهل اختران، مجتمع فرهنگی آموزشی حضرت معصومه (س) و ... را مورد بازدید قرار داد.

عباس آخوندی همچنین با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ضمن زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت (س)، بر سر مزار پدر و مادر خود در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر فاتحه ای قرائت کرد و سپس از دبیرستان کامکار در میدان شهدا که محل تحصیل وی در سال های ۵۳ و ۵۴ بود، نیز بازدید کرد.

وی همچنین با حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم ختم آیت‌الله عبدالعلی قرهی از اساتید حوزه علمیه قم نیز شرکت کرد. آیت الله قرهی از اساتید حوزه علمیه قم سال گذشته دارفانی را وداع گفت.

وزیر راه و شهرسازی که اصالتا اهل قم است، بیشتر مسیر این بازدیدها را با پای پیاده پیموده و با حضور در محله‌های قدیمی اطراف حرم مطهر، چهارمردان، میدان میر، خیابان آذر ، روح امید را در دل صاحبان این بافت های فرسوده زنده می کرد، و عزم وزیر برای حمایت از صاحبان این بافت ها برای ترمیم و بازسازی جدی بود.

بر اساس این گزارش، عباس آخوندی همچنین در جریان بازدید از این طرح ها، راهکارهای مسئولانه، شایسته ومناسب را برای خروج قم از این وضعیت را از کارشناسان و صاحبنظران همراه، جویا می شد و گاهی در وسط کوچه های تنگ از روی نقشه با کارشناسان برای بهبود وضعیت بافت های فرسوده و انجام برخی طرح ها، بحث و گفت وگو می کرد.

بازدید از آب انبار قم از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی بود و پیاده روی وزیر در کوچه های قم که سه ساعت طول کشید جلوه هایی از عزم جدی دولت تدبیر و امید را برای رفع مشکلات مردم به نمایش گذاشت.

از دیگر جلوه های این بازدیدها، شناخت وزیر راه و شهرسازی از اماکن این شهر مقدس و ذکر خاطراتی از دوران کودکی خود بود و برخی مردم محلات نیز مشکلات خود را با وزیر وهمراهان وی در میان گذاشتند و عباس آخوندی با حوصله به آنها پاسخ داد.

نظر شما