شناسهٔ خبر: 2620 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توضیحات سخنگوی هواپیمایی هما درباره دو تاخیر پرواز به بغداد / تاخیر پروازها اطلاع‌رسانی شده بود

هواپیما ایران ایر طی ۲۴ ساعت گذشته دو پرواز شرکت هواپیمایی هما به مقصد بغداد با تاخیر انجام شد که به گفته سخنگوی این شرکت، انجام با تاخیر پرواز از قبل به چارترکنندگان پرواز اعلام شده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حالی که قرار بود پرواز شماره ۳۴۱۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به مقصد بغداد روز گذشته ساعت ۱۸ انجام شود اما این پرواز به دلیل رفع نقص فنی هواپیما با تاخیر چند ساعته حدود ساعت ۲۴ شب گذشته انجام شد.

همچنین پرواز شماره ۳۴۱۳ هواپیمایی هما نیز که قرار بود ۳ بامداد امروز انجام شود با تاخیر در ساعت ۶ بامداد عازم مقصد شد.

در همین زمینه شاهرخ نوش‌آبادی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تشریح دلایل تاخیر دو پرواز شرکت هواپیمایی هما گفت: طبق برنامه قرار بود پرواز شماره ۳۴۱۷ به مقصد بغداد ظهر روز گذشته سه‌شنبه ۱۸ آذر انجام شود اما از قبل هم به چارتر کننده این پرواز و هم به مسافران اعلام کرده بودیم که این پرواز با تاخیر در ساعت ۱۸ انجام می‌شود اما هواپیما دچار نقص فنی شد و این مشکل نیز به اطلاع مسافران رسید.

وی ادامه داد: راس ساعت ۲۳ خلبان و کادر پروازی در هواپیما مستقر و آماده پرواز به مقصد بغداد بودند اما برخی مسافران ضمن امتناع از سوار شدن اعلام کردند باید پرواز به مقصد نجف انجام شود در حالی که این پرواز مجوز فرود در فرودگاه بغداد را داشت و فرود در فرودگاه دیگر مغایر قوانین بین المللی است که مسافران را توجیه کردیم و در نهایت پرواز ۳۴۱۷ حدود ساعت ۲۴ عازم بغداد شد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) درباره تاخیر پرواز ۳۴۱۳ تهران - بغداد که قرار بود ساعت ۳ بامداد امروز انجام شود گفت: همان هواپیمایی که ساعت ۲۴ شب گذشته به بغداد پرواز کرد بعد از بازگشت به تهران باید ساعت ۳ بامداد پرواز ۳۴۱۳ را به بغداد انجام می‌داد. با توجه به تاخیر پرواز ۳۴۱۷ پیش بینی کردیم که پرواز ساعت ۳ بامداد با تاخیر انجام می‌شود از این جهت، روز گذشته به چارترکننده پرواز موضوع را اطلاع دادیم و وظیفه داشتند موضوع را به مسافران خود اطلاع رسانی کنند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی هما با بیان اینکه در نهایت این پرواز نیز ساعت ۶ بامداد تهران را به مقصد بغداد ترک کرد ضمن عذرخواهی از مسافران این دو پرواز، از همکاری آنها در طول تاخیر انجام پرواز قدردانی کرد./

نظر شما